Hunden tisser altid samme sted.

Vores hund tisser altid samme sted når det er dårligt vejr. Alle de steder hvor den ellers tisser er det godt for græsset, det står her flottere og grønnere end på resten af plænen hele sommeren, men lige der hvor den overdriver, er der en m2 der er helt brun og vissent.

Hvad er det i tisset der overgøder græsset, og kan man give det et antikemikalie der neutraliserer tis ?.

Er der en tisseekspert til stede ?.

MVH

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bare rolig det kommer igen nu her når græsset begynder og gro.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hejsa

tis ekspert er jeg ikke, men jeg kan godt fortælle hvad der sker.
Det er kvælstoffet i hundens tis der overgøder græsset og slår det ihjel. I stærk sommervarme kan en ko faktisk lave sådan en plet hvis den pisser hele ladningen samme sted og hvis du kører en tur til foråret vil du kunne se de steder hvor landmændene tænder/slukker for gyllevognen ofte også går ud, da doseringen ofte bliver for stor.
Som fiahgt skriver vil det sikkert komme når det begynder at gro igen, medmindre den har fået en så voldsom dosis at det er slukket helt svedet af.

Mvh
Kasper

du kan prøve at komme ind til tisselaporatoriet.!

der kan de annalysere tisset hvad den består af

Nej græsset bliver totalt slået ihjæl, og jeg kan ikke så nyt hvert forår, da jorden er overgødet, havde håbet på at jeg kunne få en kvælstofs neutralisator. Sov detsværre i kemitimerne.

MVH


Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Kunne du ikke lave en midlertidige indhegning omkring området, og på den måde vænne Vaps til at pisse andre steder, og yderligere grav noget at den overgødede jord væk og lægge et sted, hvor det betyder mindre.
Evt. vil Vaps så hygge sig ved genkendelsen og for fremtiden forrette sit nødtørt der, hvor der dufter hyggeligt og velkendt :)

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
kvælstof neutralisator som du så smukt kalder det, bruges af økologiske landmænd, valmuer, sennep, kornblomster, kløver.
disse planter bruger overskudet, så der igen kan såes, men det ser jo nok lidt fjollet ud midt i en græsplæne...... :o)

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Henrik, jeg mener at kunne huske, at kløver opsamler kvælstof og oplagrer det i rødderne, som økologerne så lukrerer på efterfølgende. Lucerne gør vist det samme, bare i mere udtalt grad.
Eller husker jeg forkert?

Med venlig hilsen
ktm

 

Ha.. kommer lige til at tænke på engang, der blev lavet en tilbygning ved en bekendt..

Alle håndværkeren tisse dagligt op af hækken imellem to skurvogne, hvor de kunne skjule sig dette stod på i mere end et halvt år, så en ½ m bredde af den fuldvoksne hæk var død, da byggeriet var færdig....

så man skal ikke spøge med det dersens tis...:-)

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange

Er jeres hund en han, tisser den eller markerer den bare, for markering er stærke sager kan jeg hilse og fortælle. Vi har også haft en hund der tissede samme sted, men det viste sig den slet ikke tissede, vi fandt senere ud af at den udenfor bare markerede overfor andre hunde, tisseriet fandt vi ud af foretog den sig inde på et gulvtæppe, det var helt opløst af tis og føj hvor det stank da det blev fjernet, men stank ikke før det blev fjernet, vi anede intet


<p>Findes der savværker på sjælland som&#160;fører ipe træ</p>
Det er da vist svært at overgøde græs med kvælstof, græsrødder kan jo dårlig få kvælstof nok, nej, jeg tænker på syren i dyret markeringsstof, for det er stærke sager
Ja at den tisser samme sted, det er jo dens toilet, den er jo renlig

<p>Findes der savværker på sjælland som&#160;fører ipe træ</p>
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis