godkendelse

 hejsa , vi købte et hus for 5 år siden , huset består af en del oprindelig hus og så en nok gommel del af en stald som er lagt til . da vi købte huset begyndte vi straks at renovere den del af huset ,(bad , bryggers og 3 værelser) det hele er renoveret til min de regler der var på det tidspunkt ,(300mm gulvisolering, 100mm ekstra på vægene,nye vinduer med lavenergi ruder) det eneste der ikke er så godt er loftshøjden som kun kunne blive 208 cm men det ku vi godt leve med , efterfølgende har vi så nu fundet ud af at det ikke er blevet godkendt da forgående ejere lavede det for 15 år siden (fik sku ikke lige checket det da vi købte uden mægler og ikke gennemgik bbr`n . hvad nu , kan vi få en dispensation for højden eller skal vi ansøge men "forkerte" tal og håbe på de ikke kommer ud og checker eller hvad f gør man .. 
hejsa , vi købte et hus for 5 år siden , huset... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

Hej "bimmer"

Det er rigtigt som "Mr Calle" skriver, man skal have en byggetilladelse når man indrager en udbygning til beboelsen. For at ansøge om byggetilladelsen skal der udarbejdes et myndighedsprojekt (et sæt tegninger der definere byggeriet). Læs mere her: http://www.byggeraadgiveren.dk/default.asp?page_id=34 .
Jeg syntes at du skal starte med, at snakke med teknisk forvaltning i din kommune, om din situation. Om du kan få lov til at få en dispensation for højden, - og om du kan få lov til at ansøge med tilbagevirkende kraft, iht. de regler der var gældende på tidspunktet for byggeriet.
Når du har snakket med kommunen vil jeg gerne hjælpe dig med at få lavet myndighedsprojektet til en meget fornuftig pris.

Med Venlig Hilsen

Flemming Bundgaard
www.byggeraadgiveren.dk


MVH

Flemming Bundgaard
Byggerådgiveren ApS
2283 2586
http://www.byggeraadgiveren.dk

Vi laver selvbyggerrådgivning vedr. træhuse, tilbygninger og lavenergihuse mm.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis