Byggeforsikring

Hej,

Vi er ved at bygge om i kælderen og skal til at understøbe fundamentet. Vi vil i denne forbindelse gerne have tegnet en forsikring som dækker hvis vi kommer til at lave noget skade. Hvor kan en sådan forsikring tegnes? og hvad hedder denne? byggeforsikring? 
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er en byggeforsikring, men den dækker ikke hvis du graver ind under din sokkel og huset så styrter sammen. Men det er jo bare og ringe til dit forsikringsselskab og snakke med dem.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Du kan se lidt mere her, nogen steder hedder det også entreprise forsikring:

http://www.bolius.dk/viden/fakta/forsikring-finansiering-og-okonomi/forsikring/forsikringer-ved-gor-det-selv-arbejde

http://www.bolius.dk/viden/fakta/forsikring-finansiering-og-okonomi/forsikring/forsikring-nar-du-bygger-om-eller-til/

Hvis du søger på entreprise forsikring på google, så kommer der et antal forsikringsselskaber frem, bl.a. Codan og Alka m.fl..
Jeg har prøvet at søge lidt rundt på entreprise forsikring, men det ser ud somom det kun tilbydes til erhverv og ikke til selv byggere?
Spurte også vores forsikring da vi lavede nyt tag med nye spær og det hele + vi havde materialer stående for ca 100,000kr.
Men nej der kunne ikke tegnes nogen forsikring, hverken enterprise eller byggeforsikring.
Annonce
For ca 10 år renoverede jeg et hus uden at jeg boede der. Jeg kunne forsikre byggematerialer samt køkkeninventar i en såkaldt "Byggeforsikring" - mener den kostede 1000 kr pr md hos Tryg.Værktøj var dækket af min indbo forsikring, også selvom det befandt sig i huset. Den dækkede dog ikke skader jeg evt påførte på selve konstruktionen. Det tror jeg heller ikke du vil kunne få som privat person. Ikke for at skyde dig noget i skoene, men lad os sige en sådan fandtes. Du tegner den, går igang, hytten styrter i grus og vupti: forsikringen skal bygge dig et nyt hus...

Alt kan dog forsikres, og mon ikke også du kan få en forsikring der dækker skader du evt påfører dit hus. Præmien er nok lig med hvad det koster at opføre et lignende hus ;)
Du kunne også være lidt kreativ. Opret et firma, som har med bygningsrenovering at gøre, og derpå høre forsikringsselskabet, hvad du kan få af forsikringer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis