Problemer med Vw Vento

Hej

Jeg har en Vw Vento fra 94' som jeg er begyndt at få lidt problemer med. 
Den begyndte først at falde i omdrejningerne, og senere begyndte den at når jeg trådt koblingen ned så gik den nogle gange helt ud, når jeg køre så hakker den og nogle gange når jeg holder gassen det samme sted, så det li som om den ikk tager gas og pludselig så tager den bare ved igen .. Er der nogle som har haft lign. problem ?  Eller nogle som der kan hjælpe mig lidt  ..

- Martin

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej

Start med at rense "spjeldhuset" under luftfilteret - hvis det er tilsodet er tomgangen ikke stabil - når det er gjort så kom tilbage igen hvis det ikke løser problemet.

Hilsen Polobjørn   

"AUTOELEKTRIKEREN"

hej

nu er det ikke meget du fortæller om din vento  hvad er det for en motor der ligger i ventoen hvor stor er den er den med monopoint eller er den med singelpoint indsprøjtning
udover det som polbjørn skriver
så prøv at cheke dit strømfordeler dæksel og rototen om de evt der brændte det sker ret ofte på  de vw ere i de årgange

eksmek

Jeg har prøvet at rense det spjældhus og der var ingen ting rensede det for en sikkerheds skyld men det var ikk noget der havde betydning. :( ( Men tak rådet :) )
Det er en 1,8 GT. fra 1994, ved ikk hvad den har af indsprøjtning? :( ved ikk om du vil have mere info ? :) Har li fået nyt af strømfordeler dæksel og rotor, tændingskabler, tændrør. men intet af det har virket ..
Kunne evt. være en defekt lamda sonde.

Måske skulle du prøve, at få Læst om der er fejl lagret med evt Vagcom.

Hej - jeg har fra 98 til 04 kørt 170000 i en Vento 1,8 75 HK benzin.

Hvis gummislangen der forbinder manifold med bremseforstærker er utæt pga ælde får motoren en meget dårlig lyd.

En ny slange og motoren gik som ny.

dbh

Annonce
Hvordan ved jeg om den lamda sonde der er galt med ? :O .. har læst man skal måle det men hvad er det normale for en benz bil ?
..
Jeg ved ikk om du har den store forstand på vento, men jeg ved snart ikk hvad jeg skal gøre.. Om jeg skal sende den til Vw værksted, men det bare så fucking dyrt ..

Jeg har prøvet at rode med den Slange som går fra manifolden og så over på bremseforstærkeren, men det var der en fra Vw ikke at var årsagen..

Men de sagde også at det ikke kunne være lambe sonde´n fordi at den også døjer med at starte ..

Ved ikk om du har nogle forslag eller du er blank ..

- Martin
Hej

Nu er det jo et lidt gammelt indlæg. Men jeg har en golf 3 1992 ABS motor.
Ringede til vw reserve dele for at spørge om pris på lamdasonde. men han sagde at han da vil anbefale en flase med A-serum til at putte i insugnig til 120 kr. som start det er lidt billigere en at koste 800 kr. pr. time.

V. H. M
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis