Spam! Fjernelse af uønskede mails??

Jeg får tilstadighed mails fra FREE LOTTO og jeg har prøvet igennem længere tid at få dem til at slætte mig fra deres liste men uden held,er der nogle herinde der kan hjælpe mig....?? jeg har spamfilter og de uønskede mails kommer godt nok ind der,men jeg ville meget gerne af med  mails fra FREE LOTTO hvis det overhovedet er muligt??
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mulighederne:

a. Kontakt dem personligt (hvis det ikke er et spam selskab) og bed dem om at fjerne dig fra listen. Hvis du almindeligvis har forsøgt at fjerne dig, men stadig er på listen, så har du faktisk juridisk mulighed for at ligge sag an imod selskabet.

b. Opsæt et lokalt filter, der smider samtlige mails identificeret med deres mail-addresse/titel eller lign. ud i papirkurven.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Jeg har forsøgt at kontakte dem men uden held.Hvordan op sætter jeg et sådan filter?? Og det er vel svært at lægge sag and mod nogen man ikke kan kontakte??
Skrevet af alipio den 02-01-2009 15:32
Jeg har forsøgt at kontakte dem men uden held.Hvordan op sætter jeg et sådan filter?? Og det er vel svært at lægge sag and mod nogen man ikke kan kontakte??

Det er i hvertfald et større arbejde at komme i kontakt med spammere. Hvilken mail-client bruger du?

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Kontakt ALDRIG en spammer og klik aldrig på et evt. "afmeld mig"-link i spammails!

I bedste fald sender de fra en ikke-eksisterende emailkonto og modtager ikke din henvendelse, men i værste fald bekræfter du bare at din mailadresse eksisterer - og så får du endnu mere spam. Spammerne arbejder sammen og deler lister med emails der indsamles på forskellig vis, bl.a. ved at "høste" dem fra hjemmesider, kæde-emails mv.

Det er ikke realistisk at lægge sag an, for du ved ikke hvem der står bag (og du kan være sikker på at de ikke bor i DK). Der er kun én ting at gøre, nemlig et spamflter. Outlooks indbyggede spamfilter er rigtig godt og ellers kan du prøve f.eks. danske Spamfighter.

Mvh. AllanE
Jeg bruger Gmail, men jeg kan forstå at jeg bliver nødt til at skifte emailadresse før jeg kan blive fri for Free Lotto
Annonce
Hvis det altid er den samme "Free Lotto", så er det bare et spørgsmål om tid før Gmails spamfilter fanger den. Du kan hjælpe dem på vej ved at markerer mailen og klikke på knappen "Report spam".

Mvh. AllanE
Gmail har fanget dem,men jeg troede bare at jeg kunne blive heldt fri for dem,men kan forstå at dette ikke er muligt......hvis jeg da ikke skifter email
Helt fri bliver man nok ikke, men næsten! Jeg er gået fra 200-300 spammails om dagen for et par år siden til 2-3 stk., fordi min udbyder har et spamfilter der tager det meste og Outlook tager resten.

Hvis du skifter adresse vil du slippe for dem, men det er bare et spørgsmål om tid før den nye adresse er med på spamlisterne og så starter det forfra.

Mvh. AllanE
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis