Betontagsten- men hvilke?

Vi vil gerne have nyt tag på vores hus fra år 1900. Det er et sadeltag med 45 graders hældning. Pt. ligger der et eternittag, som er lagt op i 1967. Vi har valgt betontagsten. Yes yes, ved godt tegl er den bedste løsningen, men vi har valgt betontagsten på grund af prisen. Vi har indhentet et par tilbud. Blandt andet på Benders Palema fra Træ & Tag, og igen Benders Palema og DS fra Nettrælasten. Prisen er på cirka samme niveau (40-45.000 med alt tilbehør), så det bliver ikke det, som vi vælger ud fra. Forskellen på Benders og DS er udseendet, og vi har fået to referenceadresser fra Nettrælasten, så vi kan kigge nærmere på det. Men hvad med kvaliteten? Er der nogen af jer, der har erfaringer med disse fabrikater? Og evt. erfaringer med de to leverandører? Jeg har talt med en sælger fra Nettrælasten, og han virkede meget kompetent og hjælpsom.

Hvis I har andre alternativer til tag (evt. andre fabrikater), så sig endelig frem  Prislejet skal dog ligge på det samme niveau, som vi har fået tilbud på. 

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du været nede på din lokal trælast og forhøre dig om hvad de kan tilbyde dig af pris på deres produkter. Husk der kan du jo få en del hjælp til at konstruktioner og god rådgivning om hvordan det skal gøres.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Ja, det har vi været. De gav et tilbud på Monier B&C Protector DS til 65.000. Det tilbud vi har fået på DS fra Nettrælasten er lignende sten, og de bliver fabrikeret i Tyskland. Jeg tror kvaliteten er nogenlunde den samme, men prisen hos Nettrælasten er 25.000 lavere. Jeg synes dog ikke vejledningen i vores lokale trælast er helt i top. Fx har de ikke taget højde for, at der skal anvendes kraftigere lægter på vores tag, som har en spærafstend på 105 cm. Sådan noget tager jeg for givet, at de tager højde for. Det er trods alt dem der er eksperter.

Hilsen Henriette

 

Så har vi valgt. Vi valgte en DS (fra en tysk leverandør) fra Nettrælasten. De sendte en af hver tagsten med posten, så vi kunne se og føle kvaliteten. Super service, synes jeg.

Hilsen Henriette

 

Hej

Jeg har også købt tagsten (Benders) gennem Nettrælasten og har også kun oplevet super service herfra. Ingen problemer med mailkorrespondance og eventuelle ønsker blevet straks ændret. Fin levering af stenene, som blev placeret lige hvor vi ville have det :-)
Og så er jeg så heldig at bo i nærheden af Aalborg, så var der lige en ting der manglede eller skulle have byttet var det bare at køre ned på Benders lager på havnen :-)

PS: Taget blev færdig den 23. dec! Konens julegave ;-)

Mvh Mhoff

Jeg har også kun hørt positivt om Nettrælasten, og den korrespondance jeg har haft med dem hidtil har været behagelig.

Håber konen blev glad for julegaven :-) Flot tag.

Hilsen Henriette

 

Større projekt?
Der godt ud! :)

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis