Udedel på varmepumpe fryser

Hej!

Jeg har her i den kolde frost tid fået et problem med min varmepumpe, den larmer en del mere end den plejer og i dag da jeg så til den var der en stor frossen sø på fliserne under den, hvad kan det skyldes?
Det er en pumpe fra Andes
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
At der er koldt udenfor og alt det vand der normalt kondenserer og løber væk bliver sådan en frostfuld dag til is det har du vel også lært i fysik engang i tidernesmorgen.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Tak for dit meget dårlige svar...


Det er virkelig meget vand og jeg har ikke været udefor det før, derfor spør jeg om der er nogen der har oplevet det samme og evt har et fif til hvordan det kan afhjælpes...
Der sad en del is på propellen og det gjorde at den larmer væsentligt mere end den plejer
Det er jo den skinbarlige sandhed. Det er fordi der er koldt og din udedel kondenserer og det er noget man oplever på sådanne anlæg og det er frem med hårtørren eller ligende og tø den op igen. Det kommer sig jo af at man prøver på at få udedelen til at fryse og tempforskellen på den væske der er i rørene og ude temp, gør at din udedel bliver tæske fuld af vand og når der så er minus grader fryser det sammen. Det ses også på frostrumsanlæg der er for lille de fryser også sammen hvis man ikke afrimmer dem en eller to gange om dagen.

Det her er ikké dårligt men faktum på grund af de ting du har udtalt dig om troede jeg faktisk at du udemærket vidste hvordan en varmepumpe er strikket sammen altså et omvendt køle anlæg.

Men kan jo bare konstatere at du mangler et varmelegeme på din udedel.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Se det var et brugbart svar :)

Så løsningen er altsår en stump varme kabel så den ikke fryser?

Skal det bare placeres i bunden eller ska det ligge op af køle lamellerne?

Uden at skulle gentage alt for meget fra andre tråde, vil jeg gøre opmærksom på brugsanvisningen...
I nogle af dem står der rent faktisk at udedelen kan fryse til, og at det kan afhjælpes ved at sætte indedelen til at varme i lidt tid!!

Varmekabel er en uøkonomisk løsning!

Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Annonce
Jeg har tjekket brugsanvisningen, der står ingen ting om at det kan fryse men har fået tøet den op ved hjælp a dit råd...


Er der nogen der har erfarring med at bygge en kasse rundt om udedelen så den ikke syner af så meget?
Hvordan man kan Skjule varme pumpen, nu ved jeg ikke hvordan din er sat op, men her er en løsning jeg er glad for med roser som kan tåle det træk der kommer fra pumpen. Det nederste foto er fra Rene ord for pengene, da de optog det.
Det virker som en rigtig fin ide men det har jeg desværre ikke mulighed for, den står på 4 fliser og midt på min terasse.. Ellers en ganske fin løsning

Hej

Prøv at sende et foto, så er det lidt nemmere måske at give en ide, det der vigtigt er at den kan få luft.

Jeg overvejer at bygge et lille hus til den, altsår en kasse som kun er lukket foran og i siderne, dog selvfølgelig med et hul propellen kan blæse ud gennem...
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis