Multiplader i stedet for gipsplader?

Vi skal have efterisoleret vores hus, og vores første tanke var at bruge gipsplader og 100 mm Rockwool. Nu overvejer vi istedet at bruge 7,5 cm multiplader og stadig de 100 mm Rockwool for at få mere solide vægge. I den ene ende af huset er to af væggene ikke hulmursisoleret, mens der i resten af huset er opsat leca blokke + cirka 100 mm isolering (fra 1967). Er det en god løsning?

Godt nytår

Hilsen Henriette


 

Vi skal have efterisoleret vores hus, og vores... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke også Orla N ville have givet lyd fra sig, da han blev præsenteret for min konstruktion.

Med venlig hilsen
ktm

 

Fiaght, vi kan sagtens blive enige om, at mursten er den bedste løsning. Men mursten er udelukket. Skal der mures op med mursten på ydervæggen, så skal skillevæggene også være af mursten. Der vil jeg ikke gå på kompromis. Jeg synes væggene, skal være af samme materiale. Men det er der bare ikke sat af til i budgettet. Derudover ville vi nok også foretrække at have en murer til at klare det arbejde. Og det er der bare slet ikke penge til. Penge hænger ikke på træerne, hvor jeg kommer fra. Inden vi købte huset, havde vi lavet et budget, så vi havde et overblik over, hvad det ville koste at renovere. Banken har så lagt lidt til budgettet, da der jo altid kommer uventede ting til. Derfor så skal vi altså bare nogenlunde holde os indenfor de rammer, som vi selv har sat. Ellers er et budget ikke til nogen gavn. Så det jeg egentligt søger, er et kompromis.

Hilsen Henriette

 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jamen med kompromis er der tre muligheder.

Den første og nemmeste syntes jeg, gips på et stålskelet har selv lige lavet det i 26 m2 alt i alt hurtigt nemt og billigt.

Den multiplade men der er ikke en løsning jeg vil anbefale der er i min øjne meget arbejde ved den og pris og kvaliteten syntes jeg ikke hænger sammen.

Og så kan du jo lae det i en lecasten og pudse den bagefter det er er også arbejde i men det er noget jeg bedre kan forholde mig til at lave end de multiplader.

Det min mening om det hvad der er billigst vil jeg lade være op til jer men tænk nu på at hvis vælger leca eller multiplader giver det en forøgelse af vægtykkkelsen på 200 mm men med gips er det ca 120 mm. Prøv at måle vindueskarmen nu og læg så et af talene til og tænk hvor dyb den bliver og jo dybere jo mindre lys for man faktisk ind rummet har selv lidt af problemet i vores nye køkken men der var bare ikke lige energi til at lae det andet vindueshul om så der kunne blive en skrå lysning.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også