Lakering/maling af fyrretræsspisebord + stole.

Hej.

Jeg har et ca. 15 år gammelt spisebord + stole i fyrretræ, som er patineret og lakeret.

Jeg vil gerne lakere eller male bordet og stolene, og søger i den forbindelse råd for hvilken type lak/maling jeg skal anvende, for at opnå en pæn, slidstærk og holdbar overflade.

Jeg har ladet mig fortælle, at der findes en syrefast lak i diverse farver, som måske kan anvendes. - Er der nogen der kan bekræfte dette?

Hvis jeg anvender nævnte lak - skal fyrretræet så først grundes? - isåfald hvordan og med hvad?!

Jeg har tænkt mig at sprøjtemale bordet/stolene med mit Wagner 850 E sprøjtemaleanlæg (skulle efter sigende være god til at male møbler).

Er der nogen der har erfaring og gode råd omkring mit projekt?

------------------
Mvh
Selvbyggeren

Mvh
Selvbyggeren
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skriver, du gerne vil lakere / male...!?

Vi har med stor succes malet nogle fyrretræs-skabslåger med Lady-maling. De er blevet rigtig flotte. Malet med pensel.

Hvad man lige skal være opmærksom på er, at malingen ikke må røres i, inden den tages i brug. Den åbnes, og så dyppes penslen direkte i bøtten.

Skulle malingen skille, røres den op, og står lige et par timer, før den tages i brug.

Vi har i øvrigt brugt den samme maling til døre, karme, paneler og radiatorer.

SMC
Halløj

Jeg har selv været gennem et ligende projekt, jeg bejsede bordet med vandbaseret bejse i mørk nød, derefter blev det lakeret med en silkmat lak fra sadolin. efter et par mellemslibninger og fire lag lak står bordet virkeligt flot og kan tåle alt, varme, rødvin, mælk osv.


Mvh


Peter Madsen

<p>Peter Madsen</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også