"kun" lunken radiator 1.sal i etagebygning

Hej eksperter.

Jeg har nu forgæves prøvet at få min radiator i stuen til at give ordentligt varme, som den er stoppet med for ca. 3 uger siden.

Vi bor i et 3 etagers lejlighedskompleks på 1 sal - under os er ingen lejlighed men en port/indgang til gården.

Radiatoren i vores soveværelse bliver dejlig varm, men den i stuen bliver kun lunken og vi fryser.

Jeg har prøvet at udlufte, der kom kun ret så varmt vand ud. Jeg har også motioneret stiften i termostaten - den 'kører' fint!

Rørene til radiatoren er brandvarme, og det lille stykke rør som kommer efter termostaten og fortsætter ind i selve radiatoren er også brandvarmt.

Men er der nogen der kan forklare mig hvorfor radiatoren ikke vil blive ordentlig varm, når den har fungeret fint for kort tid siden og jeg har tjekket for alt det sædvanlige??

Håber der er hjælp at hente herinde

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du ud over motion prøvet, at holde stiften inde i længere tid, og mærket, om det giver varme på radiatoren?

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

hej

 

Du kan evt prøve at banke med en hammer på stiften og på siden af ventilen. Det skyldes tit og ofte at selv ventil sædet bliver siddende inde i selv ventilen. Derfor er det en go ide at prøve at banke på båede stiften og ventilen for at sikre sig at den løsner sig.

 

 

Gehard Hvis man holder stiften inde, kommer der jo ikke noget varme igennem, da ventilen jo så er lukket


<p>Bare spørg</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis