Overvågning af døre/vinduer

Hej
Jeg skal igang med at skifte nogle vinduer og døre.
I den forbindelse kom snakken derhjemme ved køkkenbordet til at dreje om følgende:
Kan man købe / selv lave noget, som viser om vinduerne er lukket og låsene i dørene er drejet om. Det skal kunne vises på et panel i bryggerset. Lamper der lyser sort, når alt er lukket og lyser evt. rødt, når noget står åben. Så slipper man jo især i de mange måneder med hedebølge, at stæse rundt i huset og kontrollere om alt er lukket.

Hvis det kan købes, har du så nogle gode link. HAr du evt. selv noget lign.

Hvis det skal laves selv. Så rigtig gode vejledninger og links til hvor stumperne købes.


------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

Hej Jeg skal igang med at skifte nogle vinduer og... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej phwinther

Du skriver at jeg skal bruge rockwold /glasuld istedet.
Men når først indervægge og ydervægge er der, er det vel næsten umuligt at stoppe "bats" ned i hulrummet. Jeg formoder der er murebindere deri.


------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

Du skal bruge et løsvægtsprodukt og ikke færdigpressede bats (i hvert fald der hvor det skal ind imellem bindere osv. Det er det som nogen isoleringsfirmaer bruger til at blæse ind i hulmure. Det kan også købes i byggemarkeder. Rockwool laver f.eks. et produkt der hedder hulrumsfyld. Et andet løsvægtsprodukt er deres loftsgranulat. Begge har samme lambdaværdi (0,044).

http://guiden.rockwool.dk/produkter/bygningsisolering/hulrumsfyld
bliver klogere for hver dag.

Tak for informationen.


------------------------------
Bindestreg1
------------------------------

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis