DeWalt batteri og oplader

Hej Jeg har haft uvelkommen besøg i julen, som har stjålet batteri og lader til min DeWalt boremaskine. Jeg har kigget mig lidt omkring for erstatning og kan se, at DeWalt er meget billigt i England. Er der nogen, der har kendskab til eller erfaringer med køb af akku værktøj i England eller Tyskland for den sags skyld? På forhånd tak for svaret. Torben
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nej men hvis du finder et billigt sted ved jeg sikkert nok ha bud med. Mine batterier er gået i stykker i selve plastikken, så leder efter nye
jeg har flere gange fået herfra , rimelige priser og kvaliteten er på højde med de originale
og de sender fragtfrit

http://www.batterier.dk/
Tak for svarerne.
Nu har jeg kigget på radio fra Dewalt, hvori der er indbygget oplader - det virker rimeligt smart, nu hvor jeg også mangler en radio:-) Men vil den virke i DK? Kan se, at der ved nogen af de radioer/oplader, jeg har kigget på i England står 110V og andre 240V. Er der noget specielt her, som jeg skal være opmærksom på?

I England er den officielle forsyning 230V 50Hz. Tidligere var det 240V 50Hz. Hvis valget står mellem 110V og 240V, er det 240V  udgaven du skal købe. Den kan du fint bruge herhjemme. Men du kommer til at skifte stikproppen, da det engelske på ingen måder ligner nogle af de forskellige europæiske typer, hvor mange ellers passer sammen.
Annonce
Hej Hans
Nå er jeg ikke det store tekniske geni, men det du siger er altså, at Dewalt maskiner købt i England ikke passer til det danske system?
En 240 volt lader fra england fungerer uden problemer. Forskellen er at ,i england har de sikringen i stikproppen. Denne klipper man bare af og sætter en dansk på. Får du bestilt en 110v skal du ud og købe en trafo, så lad være med det.

Jeg kan varmt anbefale www.axminster.co.uk Jeg har handlet der flere gange og de er meget seriøse.
Hvis den er med Engelsk stikprop, så nej. Men den skal du jo blot skifte. Jeg skal ikke kunne sige om de også sælger nogle med stikprop der passer i DK, men så passer de ikke i UK. Noget tyder jo på at de sælger noget, der skal bruges andre steder, siden du har fundet en 110V udgave.

Kan du finde een hvor der står at der sidder en EN50075 stikprop på så passer den. Det er den flade 2,5A med spidse hjørner, som passer i det meste af EU, men ikke i UK.
I England anvendes 110 V på byggepladser, så sørg for at få en 230/240 V model

Med venlig hilsen

Anders

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis