Problem med Partner 351

Hej LDS

 Først vil jeg gerne ønske alle glædelig baghjul.

Jeg har lige arvet min morfars motorsav. Det er en Partner 351. Mit gæt er at den er brugt to-tre gange til let brændesavning. Den er pæn som ny.
 Problemet er at skidtet ikke vil starte. Det er som om der ikke komme benzin nok til karburatoren. Hvis jeg bruger den Primer-bold som sidder på siden er det som om at den slår igang men når den har brugt det brændstof som er pumpet ind går den ud igen. Jeg har skiftet tændrør og benzin (bruger færdig blandet benzin) renset luftfilter, som så ud som nyt.

 Er der ikk nogen som har en god ide til hvad kan være problemet?

 
 Mvh
 Løkke
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hejsa.
Det lyder lidt som en svømmerventil der hænger lidt. Prøv først at slå på bundkaret af kaburatoren det kan nogle gange løsne en fastgroet svømmer. Ellers må du adskille den og se om den virker korrekt

jeg tyder på at motorsaven køre på det benzin i primerbolden og døder ud.!

vil jeg gætte på at benzin filter i tanken et stoppet

hvist du kan "fiske" den ud med ståltråd der er bøjet som en krog

og rense den ved at trække af slangen og blæse den gemmen

med kompressorluft .

eller membranpumpen der er indtøret hvist der står forlænge med benzin i

over tre måndeder eller mere.?

så er det med at membranerene at de klister sammen i benzinbumpen

over længere tid.

når motorsaven står over længer tid skal den tømmes og køres tør

for benzin

og kæde olie skal være fyldt op så den er klar til brug.!

Tror ved nærmere eftertanke dit bud er bedre end mit.
Nej der er ikke svømmerhus på den. Jeg har kigget det filter i tanken. Jeg kan dog ikke helt finde ud af om det er det som er stået af. Det er helt hårdt, nærmest som et stykke plastrør, men det kan dog suge benzin. Men der er ikke hvad jeg normalt ville forbinde med et benzinfilter. Den slog lige igang her i eftermiddag og kørte faktisk fint. Men efter jeg havde stoppet saven og var gået ud og havde fundet det brænde som skulle saves frem, ville saven sgu ikke mere. Den gik som før, altså kun på det i bolden. Det undre mig meget at den pludselig kører fint hvorefter den efter at have stået et lille kvarter, ikke ville mere??
Annonce
det kunne være at der er gammel benzinrester. de hvide klæbrie supstands
i fremløbet føre benzinbolden jeg tyder på at det skulle renses
for at få resterne ud.!

Hej Løkke

Hvis saven ikke får benzin så skal problemet findes i karburatoren eller i tilførslen til karburatoren.
Alle motorsave (og andre håndholdte maskiner) har en membrankarburator ikke en svømmerhuskarburator (sådan en kan nemlig ikke virke på siden eller på hovedet).
I en membran karburator er der en del meget små kanaler så den er meget følsom overfor skidt, problemet kan derfor godt skyldes skidt og så skal du skille karburatoren ad og rense den grundigt. Du skal være meget forsigtig med de små dele der er derinde, bla. sidder der en lille fjeder som godt kan springe væk.
Der sidder 2 membraner i karburatoren, deraf navnet, og de kan blive stive hvis saven har stået længe. Hvis det er tilfældet så er eneste løsning på problemet nye membraner, de kan købes som et sæt og du kan selv skifte dem.
Sugefilteret i enden af benzinslangen kan også være stoppet som hans2hansen foreslår og så skal det naturligvis renses.

Jeg vedhæfter en reservedelstegning så kan du se hvordan karburatoren skal tages af og hvilke dele den indeholder.
Modellen er dog lavet i forskellige versioner så jeg kan ikke være sikker på at den tegning som jeg vedhæfter er den helt korrekte (så skal jeg have et serienummer eller i det mindste en årgang)


 Niels Ejnar

www.saveniels.dk

 

Hej SaveNiels

Det ser ud til at være den rigtige tegning. Delene ser ihvertfald rigtige ud. Jeg har i mellem tiden fået renset den lille gummi ventil som sidder i tankdækslet. Som forsom prøvede jeg om jeg kunne suge luft gennem den. Jeg var nær blevet gasblå i kinderne i forsøget på at få luft gennem. Nu er der fin gennemgang og den holder stadig tæt. Nu starter saven, men den har det med at dø pludsligt. Så der må stadig sidder noget snavs et eller andet sted.
Hvor finder jeg reservedele til sådan en "fætter", fåes de på nettet?

Mvh
Henrik
Reservedele køber du hos en Husqvarna forhandler. Det er Husqvarna der laver Partner (eller rettere Partner er et underselskab).
Rens karburatoren før du udskifter dele - ofte er ern grundig rengøring nok.

Niels Ejnar

www.saveniels.dk


 Niels Ejnar

www.saveniels.dk

 

Jeg har nu taget membranen ud. Hvordan skal den mærke? Hvordan mærker man om den er blevet hård?
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis