Multiplader

De dersens moderne multiplader (gasbeton?) er opreklameret til al verdens ting.
Er der nogen med erfaring. de vil dele?
Hvilke mål fåes de i?
Jeg overvejer at bruge dem til 'ben' under et køkkenbord, dur de til det?
Hvordan 'klistrer' man dem sammen, bruger man mørtel eller lim eller hvad?
Hvilket værktøj er anvendeligt til at skære i dem?

--
Kaj Svenningsen
De dersens moderne multiplader (gasbeton?) er... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Igennem 15-16 år har vi bygget 3 køkkener op , og hver gang er vi vendt tilbage til Multiplader. Det sidste køkken byggede vi sidste år. Vi har også meget gode erfaringer med Lip Multiklæb. Vi har lagt 2 lag som bund, den øverste 5 cm længere ude, som en form for sparketrin. Og det ligger stabilt. Det ligger på klinker, lagt i Multiklæb ovenpå et gammelt trægulv, og vi har ingen revner. Vi har også bygget højskab til ovn/microovn og højskab til køleskab, begge skabe med overskabe med buer.
John Iversen. Korsør.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Et lille tip-

Jeg har brugt multiplader til et højskab i køkkenet. Nederst er der plads til en kasse øl på rulleskinner, så den let og behændigt kan trækkes ud, lidt længre oppe er der plads til køleskabet og over dette plads til vin.

Jeg har valgt at indbygge 4 tegl drænrør til vin, det ser ret godt ud.

Det hele står på et solidt trægulv, men har kontakt til bagvæg, hvor der er limet. Ingen problemer der!

Dog syntes jeg at det hurtigt kan blive lidt dyrt, hvis man skal lave noget stor.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Til min (lejet) butik vil jeg bygge en “kasse” uden bund og bagvæg der er 270cm bred, 110cm høj og 60cm bred i multiplader. I ”kassen” vil der være 3 huller af ca. 60x50cm hvor jeg vil installere 3 pejseindsatse til udstilling. Kassen vil blive bygge op af en væg (derfor vil kassen ikke have bagvæg) på et plant gulv belagt med 30x30cm fliser. Oven på ”kassen” vil jeg placere diverse udstillingsmaterialer.
Spørgsmål:
Er det nødvendigt at lime de første sten til gulvet og væggen eller kan jeg bare bygge kassen løst oven på gulvet og støde den helt op til væggen?
Hvis det er nødvendigt at lime den fast til gulv og væg, hvad er konsekvenserne så hvis en dag jeg vil fjerne den, bliver fliserne ødelagt?
Vil 50 mm plader være for spinkelt til mit projekt?
Kan man male direkte på multipladen eller skal den spartles først?

Hilsen Lars. www.scanheat.com

LG - Portugal
Du skriver at du har trægulv med strøer nedenunder, vær opmærksom på at multiblokke vejer ad h...... til.
vi har lavet et nyt køkken som skulle have været lavet med blokke men jeg ombestemte mig da jeg hørte at de vejede meget.
Vi har istedet lavet det af et træskelet beklædt med spånplader og glasfilt det tager lang tid men det kan ikke ses at det er spånplader jeg vil gerne e-maile et billede hvis du er interesseret.
Held og lykke
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej LG.

Husk lige at bruge søgefunktionen.

Gå op i den grønne bjælke foroven - der er et emne "Søg" og skriv "multi" - det er lige meget med alt det andet. Så får du alle indlæg om multi-plader - og der er mange - så vidt jeg husker også om at sætte det op på trægulv.

Mvh. Jørgen

Med venlig hilsen

Jørgen
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hej Jørgen

Jeg havde været igennem alle Multipladeindlægene før jeg skrev mit eget.
Det er IKKE et trægulv jeg har men et flisegulv, spørgsmålet var om det var nødvendigt at lime det fast til gulvet eller om Multipladekassen kunne stå "løst" oven på.
Og hvis man limer den fast, hvad er konsekvenserne så hvis jeg vil fjerne den igen, ødelægger jeg fliserne?

Hilsen
LG

LG - Portugal
Vi har istedet lavet det af et træskelet beklædt med spånplader og glasfilt det tager lang tid men det kan ikke ses at det er spånplader jeg vil gerne e-maile et billede hvis du er interesseret.

Detlyder meget interessant. Mail venligst omtalte billede til [email protected]

mvh kai

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også