Ombetrækning af stole

Er der nogen, der har erfaring med ombetrækning af spisestue stole?

Vi har lige erhvervet os et gammelt egetræsbord med 4 udskårne stole. Betrækket på sæderne er desværre lidt medtagne, og jeg kunne godt tænke mig at ombetrække dem.

Hvordan gøres det? Hvilket stof bruger jeg osv?

SMC
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kæresten er igang med et lignende projekt pt. Det sker med stof fra IKEA mørkeblåt "Møbelstof" på tilbud i glostrup til 50 kr pr meter (bredde 140). Det er vigtigt enten at købe rigtigt møbelstof eller noget i tilsvarende kvallitet, hvis det skal forblive pænt i mange år. Når du har stoffet så aftager du det gamle og lægger mærke til hvordan det er monteret, så du kan fastgøre det nye på samme måde. Monteringen er nemmest med en hæftepistol.
Hvis skummet skal skiftes er det bedst at få fat i noget rigtigt møbelskum, pisse dyrt, men holder formen længe, eller kan en skummadres til nød anvendes. Er der pynte nitter, søm, eller andet kan disse ofte genanvendes ellers har de et stort udvalg i byggemarkeder.
Peter

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af Haugaard (den 23-07-2003).]
Jeg har købt møbelstof i en butik i Åbyhøj, Århus for kort tid siden.
De har et stort udvalg til rimelige priser fx rest varer fra Kvadrat osv.
Butikken hedder "up to date" eller lignende og ligger på Silkeborg vej i syd siden af vejen nr 239 eller der omkring.

Venligts Njord smile

MVH Njord
Fedt!!

Tusind tak skal I have.

Nu skal jeg bare lige tage mod til mig og få det gjort....... biggrin

SMC
Når du piller den gamle polstring af, kan du tage et billede for hvert lag, det er nemmere at huske bagefter, hvordan stolen er opbygget. Tit tror man at det kan man sagtens huske, men når man så kommer til at skulle opbygge ny polstring, så er der måske noget man alligevel har glemt.

------------------
Annette

Annette
Jamen, det vil jeg gøre - og hvem ved, det kan være nogle her kunne få brug for at se en fremgangsmetode.

Men nu skal vi vist lige have flyttet det hele på plads inden, der sker noget........... smile

SMC
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis