3 udtag til vand fra samme hane.

Hej

Jeg har to steder et behov for at have tilsluttet 3 udtag til vand. Det ene er under køkkenvasken og det andet i bryggerset.
Det ene udtag skal gå til vandhane og det andet til opvaskemaskine/vaskemaskine. Hvis det kun var de to, så kunne jeg nøjes med en multihane.
Men jeg vil også gerne have tilsluttet en udendørs vandhane hvert sted (på den anden side af muren) Det drejer sig om en FM Mattsson.

Begge steder skal jeg i forvejen have forbedret tilslutningen - i bryggerset monterer jeg en indmurings-koblingsdåse - og i køkkenet en dækvinkel.
Hvad ville være den bedste løsning? skal jeg købe en multihane hvert sted, og så sætte et t stykke på mellem koblingsdåse/dækvinkel og multihane for tilslutningen af udendørs hane? På t stykket vil jeg montere en kuglehane.

Den nuværende, midlertidige, løsning er at der er sat t stykker med kuglehane på enden af pexrøret.

Derudover vil jeg høre hvordan det er gængs med monteringen af og fordelingen af det kolde vand i ens vvs installation - kan man montere kuglehaner på ens fordelerrør?
Jeg kan ikke lukke, centralt, hvor en specifik gren af af min vandforsyning - kun for alle grene på en gang.

mvh TS

 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Tosch

Du kan få et ballofix tee med lige gennemløb, og afgen med en ballofixhane på så kan du momtere din dobbelt nilhane derpå så har du tre udtag.

Jeg har set at man kan få fordelerrør med kuglehane afspæring på, derpå kan man sætte 15 mm pex-omløbssæt på.

med venlig hilsen
Kong Arthur


<p>Kong Arthur</p>
Hejsa
Jeg har kigget på ballofix tee - de koster over 220 for sådan en, der vil det være noget billigere at sætte et t stykke på, og så en løs kuglehane/ballofix på.
Jeg kan ikke finde fordelerrør med kuglehane afspærring på. Men en mulighed kunne være at sætte sådan en på den eksisterende fordelerrør:
http://www.topvvs.dk/produkter/vand-og-varme/ventiler-mm/ballofix/vis/495

mvh

 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis