Bærbar PC

Jeg ska´bruge såden en´sammen med "Det levende søkort", så den ska´køre på 12V. De PCér jeg har set kører på 16V. Ka´de fås´til en lavere spænding ?.
Kan man evt. få en lille inverter, så de 12V ka´hæves til 16V ?.

DK-Miljø
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så kunne det vel også være rart at høre om hvad system kravene er reelt. Ikke dem der står på programmet men hvad kræves der for at få programmet til at køre godt.

Venligst Njord wink

MVH Njord
Jeg har haft samme problem som du har, og fik oprindelig en omformer, som kunne lave 12v om til den ønskede spænding. Pris ca. 450 kr.
Desværre passede stikkene ikke sammen, og jeg er nu endt op med at købe en omformer fra 12v-220v. Pris ca 500 kr.
Hvis du vil ofre lidt mere, ca det dobbelte, kan du få en omformer, som kan "trække" noget mere, ca 4-500 watt.
Køb endelig en ægte sinus kurve omformer, da du ellers kan få problemer med striber på din PC skærm/fjernsyn.

Mvh.
bodker

Hej Lyngs

Hvis du sejler i sejlbåd er idéen med at bruge en 12V-220V converter hul i hovedet, da kun en brøkdel af din sparsomme energi i bådens batterier går til strøm - resten går til spilde som varme. Så reelt har du kun muligheden med en 12V til 16V converter! Kan du ikke finde andet, så har alle de store luftfartselskaber en komplet konvertersæt fra Targus der passer til de fleste kendte mærker (Fujitsu, Toshiba, IBM mm). Hos SAS koster det 1150 kroner, men du kan højst sansynligt få det billigere på nettet eller hos en PC pusher. Se evt hos Targus på adressen (der er skåret op i flere linier her): http://www.targuspowertips.com/tips/asp/product.asp?product=128
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis