kopbor til daxtor bagdåse..

skal til bore ud til spot i mit 1 lags gipsloft.. snakkede med min eletriker og han sagde at jeg skulle bore et 76 mm hul..
har læst mig frem til på nettet at man rent faktisk skal bruge et 75mm bor og i gips 74mm..
har købt et 76 mm bor og boret ud til 2 spot(skal lave cirka 20) kan det gå?

kan ikke finde nogen steder hvor man kan købe hverken 74mm eller 75mm, nogen der ved hvor..

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så vidt jeg kan huske brugte jeg et 75mm bor, kunne ikke forestillet mig at der skulle være noget i vejen for at bore et hul der er 1mm større, såfremt dine spot kan dække :-)

Manual:

http://daxtor.dk/Monteringsvejledning%20F-HAT.pdf

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
ja i min verden skulle der hellere ikke være noget i vejen for at bore hullet 76, daxtor spotten er hvis nok 84mm udvendig, så den kan jo nem dække.
men som linket du sendte til mig står der at der skal bruges et 75 mm Vigtigt !..

jeg tror ikke det er et problem at bore 76mm, men ville lige høre om der var nogen der vidste om det virkelig er så vigtig at bore 75mm?
Har selv stået med samme problem mht. til at finde bor til disse spot.
men fandt og købte et 75mm hulbor på nedestående link:
http://www.el-grossisten.com/products/productinfo.aspx?MenuItemID=1663&ProductID=10823
Jeg har købt mit kopbor hos min elgrossist, de har alle "ukorrente" mål man normalt næsten ikke kan finde.

Det bedste er jo at bore et hul i et stykke løst gips, sætte dåsen ind og se om der er nogen vanskeligheder, er dette ikke tilfældet, så kan du roligt bruge 76mm. Jeg kan i hvertfald ikke se problemet :-)

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Skrevet af Epster den 27-12-2008 22:44
Har selv stået med samme problem mht. til at finde bor til disse spot.
men fandt og købte et 75mm hulbor på nedestående link:
http://www.el-grossisten.com/products/productinfo.aspx?MenuItemID=1663&ProductID=10823

Den ser faktisk genial ud, har aldrig set et kopbor med fjeder, men den kan være temmelig praktisk når man roder med gips.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Annonce
problemet med at bruge et 76mm kopbor er at forfradåden på lamperne har en tendes til at smutte igennem det boret hul. selv når man bruger et 75 mm bor og spænder dåserne for meget, presses de igennem....
Epster,

Nu tænker du vel på fjedrene?

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
ja de fjedrer man spænder ved hjælp af de 2 skruer i dåserne.
Da jeg monterede lamperne skulle jeg være sikker på at de skulle bleve siddende, så de blev ikke skruet for lidt, hvilket resulteret i at den ene lampe blev presset igennem hullet, men det var ikke større problem end, at skruerne lige måtte løsnes lidt og dåsen kunne så trækkes ud igen. men mener bare at hvis hullet bliver større end 75 mm. ryger dåsen det nemmere igennem....

Mht. kopboret, så jo det er rigtig smart med den fjeder, har boret i gips og profilbrædder helt uden at skulle besvære mig med at få proppen ud af boret...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis