Hulmursisolering

Jeg skal til at hulmursisolere mit hus, og vakler mellem at få blæst rockwool ind eller det relative nye produkt Papir Uld ind. Er der nogen som har gode eller måske dårlig erfaring med Papir Uld, som jo er ca. 20 procent billigere.

Mvh. Lars
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den eneste erfaring jeg har med papiruld, er at den rækker ikke så langt som der står på posen, men nu skal du jo have det blæst ind. Jeg har brugt det imellem 2 etager, det er rart at arbejde med og lyd isolerer rigtig godt.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg fik papiruld blæst ind her i sommers

Indtil nu har jeg kun godt at sige om det, specielt at de kun tager lidt af fugen ud, for at blæse det ind, og ikke en halv sten som det ses med andre produkter.

Jeg fik det anbefalet af en ven der er tømre.


 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Er der nogen som kan sige noget om effekt på varmeregning? Det ville vært rart at høre fra nogen som har prøvet det, og ikke "reklameværdierne" fra fabrikanten selv.

Mvh You Can Do It!

Jeg ville ikke betænke mig på papiruld i en etageadskillelse - men som hulrumsfyld tror jeg risikoen er større - jeg ved ikke, hvordan det vil opføre sig på 20 års sigt mht. fugtoptagelse og sammenfald, hvor rockwool til gengæld har bevist sit værd.

 


Mvh.

Jan R.
Annonce

Har papiruld i mine hulmure og det er nok 7-8 år siden jeg fik det gjort. Kan kun sige at jeg er ovenud tilfreds. Vi slap af med træk i gulvhøjde. De mugne pletter bag billeder, skabe, reoler mm forsvandt og har ikke haft problemet siden. Når jeg kigger rundt på loftet, så kan jeg stadig se det øverste lag af pairulden og det har ikke sat sig siden det blev blæst ind. Papirulden skulle også være diffutionsåben så det giver ikke kondens i hulmuren. Har fjernvarme og har nok sparet 10-15%, men komforten er det allervigtigste - vi behøver ikke at gå med hjemmesko for at holde varmen i tæerne (det var nødvendigt før). Vi havde endda et meget tykt gulvtæppe på, i dag har kun plankegulv. Vi har ikke gulvvarme, kun radiatorer.

 

Hej alle igen.

Nu har jeg snakket med en byggesagkyndig og han foreslår helt klart rockwool fremfor flamingo kugler. Det varmer mere, og falder ikke ud eller sammen med årene, hvis man skal have skiftet vindue, og holder længere end flamingo. Har også snakket med kommunen, og de siger det samme. Jeg har faktisk også haft en ud for at give pris på rockwool, og det var fuldstændig samme pris som flamingo kugler, så enten var han billig, eller også tog dem med flamingo for meget for det :) og så får man jo også tilskud fra kommunen til det, i mit tilfælde ca 12 % på den totale pris, betaler kommunen (odense), men det er da alligevel ca 1700 kr de betaler.

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Jeg vil da helt klart anbefale mineraluld, Isover eller Rockwool.

Jeg ved af erfaring at Flamingo synker, helt op til en halv meter, i løbet af en årrække.
Med hensyn til Papiruld, vil jeg helst ikke udtale mig da det er en konkurrent, jeg er isolatør.
Men det undre mig at man kalder det for Miljøisolering, men tilsætter dog forskellige kemikalier for at gøre
det vandafvisende og brandsikkert.

Men brug det sikre, brug mineraluld.

Hilsen

K-E

[email protected]

rask
For 1½ år siden overtog jeg et hus der var hulmursisoleret med flamingokugler. jeg har siden fået lavet nogle ting ved hus og jeg kan konstatere at hele min 1.sal ikke er hulmursisoleret.
Jeg lavede et hul til emhætte og kunne der se at kuglerne ligger ca. i lofthøjde i stueetagen..

Mit spørgsmål: Skal jeg efterfylde med flamingokugler eller kan man få blæst et andet produkt ind??
Det bruges jo ufattelige resourcer på at lave glasuld/stenuld. Det er sand/sten der skal smeltes ved flere 1000 grader. Der er Bor i papiruld men skulle ikke udgøre en sundhedsrisiko. Så mht den totale miljøbelastning så er papiruld den mest venlige.
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også