Hulmursisolering

Jeg skal til at hulmursisolere mit hus, og vakler mellem at få blæst rockwool ind eller det relative nye produkt Papir Uld ind. Er der nogen som har gode eller måske dårlig erfaring med Papir Uld, som jo er ca. 20 procent billigere.

Mvh. Lars
Jeg skal til at hulmursisolere mit hus, og vakler... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej! Jeg har et hus af cementsten, der er pudset. Vi fik hulmursisoleret med isover for 8 år siden ( 19000 kr) Det har tjent sig hjem, men nu skal vi have skiftet hele ydermuren til en teglstens væg da ydervæggen er helt opfugtet og nogle steder var isoleringen og indervæggen også plaget af fugt. Ydervæggen var malet med silikat maling der skulle kunne ånde! RÅD: isoler ikke en hulmur i et cementstens hus. Ydervæggen kan ikke holde til ikke at kunne tørre på bagsiden ( inde i hulmuren) Det kan teglsten!
Hej.

Til dig Martin, kan jeg kun sige, efterisoler bare med mineraluld, det skader ikke flamingoen.

Og til dig ErikP, man skal nu nok først tænke på sig selv, før man tænker på miljøet. Og det er rigtigt at der er bor i papiruld, men det er nok for at gøre det brandhæmmende, hvad med det vandafvisende, hvilket kemikalie har man brugt der? Og man ved vel ikke om bor skader helbredet eller miljøet.

Til Povl Bonde Christiansen kan jeg kun sige, jeg har i over 25 år isoleret huse, også med cementsten, og jeg har aldrig hørt at de skulle tage skade, men jeg ved det ikke med sikkerhed, men er du sikker på at malingen er diffusionsåben, for ellers holder den jo fugten inde.

Hilsen

Klaus-E.

rask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også