Spm. vedr antenne/tv

vi skal bae se dr og tv2, især fordi den lille skal se børnetimen, Disney show og morgentv i weekenden.

En løsning er kabeltv, men det er ret dyrt og vi skal ikke anvende mange kanaler.

en ven anbefalede en lille, smart og anonym indendørs antenne. Jeg har googlet om det og de fleste er nu digitale og for at anvende dem skal man have endnu en kasse stående ved siden af video, dvd, playstation osv,, nemlig en receiver/modtager. Sådan en vil j gerne undgå og regne med at købe nyt fjernsyn om 1-2 måneder og nu leveres de jo med sådanne indbygget/internt ikke?

Har tænkt om j kan købe en analog intern antenne indtil da; men de fås slet ikke på nettet.... de virker jo indtil ultimo 09.

Har i nogle input


kh. hilsen Mr. GDS 0
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I dag har jeg kabel-tv. Men før den tid brugte jeg en hjemmelavet UHF-antenne, som fungerer ganske perfekt.

Antennen består af en træbom på 136 cm lang. På bommen er det påskruet 14 aluminiumlister eller -rør. Den foreste er 16 cm og den bageste 23 cm - målene er jævnt fordelt på de 14 lister. Men, den anden bagerste alu-liste er foldet som en oval. Og den er så skåret over, ved at der er fjernet ca. 2 cm. Det er her, du skruer dit antennekabel på. Skærmen til den ene ende og lederen til den anden på ovalen (foldedipol kaldes kaldes ovalen vist nok).

Det er da en simpel og god antenne. Og så koster den næsten ingenting :-)

Svend Erik

Bygningssnedker

Prøv en ledning eller antennekabel. Det kommmer an på hvor langt væk du bor fra en sender.

På førstesalen har jeg monteret et antennekanel i tvet, den anden ende er afissoleret, så inderlederen er fri ca 5 cm. Det virker, men er ikke perfekt, TV2 er super godt, SBS N er ok, DR1 er dårligt.

Hvis der er så kort en løsning kan man leve med meget, det koster ikke noget at prøve.

Hvis i har bredbånd, så er alle DR's kanaler jo online gratis og i en ok kvalitet. TV2 må man betale for (oven i licenskronerne), men det kan vist også fåes online.

god jul, S

Harald Nyborg har en stueantenne, med forstærker i, har selv haft brugt en sådan, til jeg fik digi tv. Mener den koster 150,-
Og den model (suppleret med en lille antenneforstærker) brugte jeg til at hente digitalt tv hjem med. Hvis du har et "nogenlunde" TV2, er det bare at købe "sådan" en box, (min Grundig fylder som en pakke cigaretter direkte i scart-stikket), så har du Dr1 + 2 og TV2, (samt tekstet for døve, og fortalt til blinde), som står "knivskarpt". Forskellen på digitalt og analogt tv er bare desværre, at man altid kan leve med lidt sne, ved for dårlig digitalt tv "fryser" billedet ved udfald. Nu er jeg flyttet til et sted med kabel-tv, så boksen er lige havnet i campingvognen.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis