søger meninger om selvkørende plæneklippere.

Hejsa ! Jeg har bestemt mig for at sælge min gamle stiga villa, da den begynder at drille mere end den slår græs.

Jeg vil ikke invistere i en ny, men vil have en ganske almindelig rotorklipper, med bio og mulighed for opsamling, til efterårets blade.

Men jeg usikker på mig selv, om jeg skal have en selvkørende. Jeg er bange for den bliver træls at følge, da de max køre 3-4 km i timen. mine lange ben mener jeg går lidt stærkere.

Hvad er jeres erfaring, slår i det fra, eller savner i det.

Håber på lidt input..

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en stiga selvkørende. Den løber faktisk HURTIGERE end jeg gør. Det er altså MERE irriterende, for så skal man enten undlade at køre den, og selv skubbe, eller man skal halse efter den. Min løsning er at hive lidt i håndtaget i ny og næ, Jeg har også overvejet om man kan justere tempoet et eller andet sted, men det har ikke irriteret mig nok til at jeg har gidet rode med det.
Hvis den kørte hurtigere ned mig vile jeg blive glad.. men der må da være flere der slår græs..! :-)

passer hastigheden lige til jeres tempo..! jeg kan da ikke være den eneste der bliver irreterede over de selvkørende.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Hvis man har et stort areal og det ikke er en golfbaneagtig plæne, har de almindelige små rotorklippere alt, alt for lille motorkraft. De går jo i stå for den mindste forhindring, især hvis man er komme lidt bagud med at slå det fordømte græs.
Selv om jeg skulle få en meget mindre plæne en dag, som jeg bliver tvunget til at slå, bliver det stadig en større maskine, jeg kan sidde på, med mindst 12 hk.
De små pislinger gider jeg ikke spilde flere penge på! :)

Med venlig hilsen
ktm

hvis i mener at den køre langsom kan i sidde i stolen

og fjernstyr den med pistolsænder.

eller hvist den køre hurtig så sidde på motoren og styre med benene

hved at bremse i højre eller venstre om.!

en bobslæde på samme måde

men jeg har en stiga.

plændeklipper motoren klipper græsset

og frem driften rugbrødsmotoren

håndtaget er alla klippo type

der består af to dele med en bolt i midten og som kan vibbes til begge sidder

jeg har en selvkørende gudenaa, og jeg er glad for den. Jeg kan selv skubbe den hurtigere end den kører, men i sidste ende sparer jeg 5 min. på klipningen. Så hellere spare lidt på kræfterne lade maskinen køre selv.
Annonce
Jeg arvede min gamle mors Husquarna - 5½ hk. (Hun ringede simpelthen ned i et havecenter og bestilte "en af dem med nøgle" - hun orkede ikke maskiner man skulle hive igang).
Den havde både en langsom -"altædende" hastighed, og en "hare", så pulsen gik op når jeg skulle følge den - og simpel at slå fra med en bølje, når man lige skulle rundt om et træ - får jeg græs igen - bliver det sådan en type igen.

There are 10 types of people.

Those that understand binary, and those who don't

Min erfaring er, at de selvkørende bruger for meget motorkraft på fremdrift og for lidt på at slå græsset... Desuden er de tungere, hvilket er irriterende, når man skal manøvrere meget.
Så længe man selv orker at skubbe klipperen, vil jeg helt klart foretrække det.

Mvh.

Jan R.
man kan godt få plæneklippere med flere hastigheder hos partner hedder det vist autowalk
stiga har en gearkasse med variator remskive som kan indstilles i fire forskellige hastigheder.

bahn

www.bahn-larsen.dk

jeg har begge dele i sommerhuset, og trods at den selvkørende (texas 6hk) køre i et tempo som er langsommere end jeg foretrækker - benytter jeg som altid/oftes den, da den langsomme hastighed opvejes ved en bredere klippe brede og et lidt pænere resultat (den køre jo trods alt langsommer end hvis jeg selv skulle vælge) - men "frihed" som en manuel det har den altså ikke - jeg bruger næsten lige så mange kræfter på dyret som hvis den ikke var selvkørende, primært fordi den skal manøvreres mere uden om træer m.m., den manuelle kan jo også køre begge veje, modsat den selvkørende som skla vendes hele tiden og have front i køre retningen.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis