Maling på gipsplader og fuldspartling

Hvad er egentlig grunden til at fuldspartle på gipsplader? Er det for at få et pænt jævnt resultat, eller er det for at undgå farveovergangen i samlingerne, hvor der er spartlet? Jeg har forsøgt mig med maling af gipsplader uden filt for at undgå den ekstra arbejdsgang med filten. Derefter har jeg grundet med microdispenser og malet 3 gange med en Dyrup maling glans 10. Alligevel kan jeg se en farveforskel, der hvor spartlingerne er. Er der nogen måde at løse det på? Skal jeg male flere gange, eller vil det være muligt at sætte filt ovenpå malingen og tage den derfra - uden at få farveforskellen i samlingerne? Jeg har brugt lang tid på at sætte armeringspapir i samlingerne overalt, så egentlig vil det være lidt dobbelt også at sætte filt ovenpå for at undgå sætningsrevner. Er det derfor man normalt fuldspartler, hvis der ikke skal filt på, og hvis der skal filt på bare spartler i samlingerne?

Hvad er egentlig grunden til at fuldspartle på... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Tusind tak for dit råd, det vil jeg prøve! :)

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også