hulmur

Jeg har lige fået et tilbud på hulmurs isolering, og det er godt nok. Problemet er bare at der ikke er mere end 6-7 cm hulmur. Ville det overhovedet kunne betale sig at betale de 14.000 kr for det med rockwool? jeg mener bare, det er jo ikke ret meget hulmur, og om det ville have nogen effekt med så lidt isolering?

Jeg spørg kun for at blive klogere.

30 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jep det er bare komme igang der er mange penge at spare fremover hvis du gør det. Men syntes godtnok prisen er lidt hamber men kan godt være det er kommet derop efterhånden.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Ja hvis du bygger nyt men det er jo bare lidt renovering. Og det er jo bedre med lidt end ingenting. Men hvis nu du får de 60mm i væggen er det da 25% af det du regner med der skal til og det er da også noget.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hej.

Hvilken stentype har muren? Giver du den, så skal jeg hurtig give dig en u-værdi heraf.

Husk på at det er de første centimeter isolering som virkelig gør noget ved dit varmetab.

Inden du får isoleret i hulmuren, så kan det godt betale sig at rengøre bunden for mørtel og sten i bunden.

Du må endelig ikke få skum i hulmuren, det er noget skidt.


PE

en ting er det mindskede varmetab, men du får altså også et mærkbart bedre indeklima af en hulmursisolering. og 6, 7 cm er da slet ikke ringe, prøv bare at tænke på de prefabrikerede varmvægsplader de har typisk 25-50 mm isolering på.
Annonce
Skrevet af ziwe den 26-12-2008 18:56
en ting er det mindskede varmetab, men du får altså også et mærkbart bedre indeklima af en hulmursisolering. og 6, 7 cm er da slet ikke ringe, prøv bare at tænke på de prefabrikerede varmvægsplader de har typisk 25-50 mm isolering på.


Hej.

Hva du også får at mærke, er at dine vinduer begynder at dugge når du får hulmursisoleret  Det er kun tegn på for lidt luftskifte/udluftning.


PE

Hva du også får at mærke, er at dine vinduer begynder at dugge når du får hulmursisoleret Det er kun tegn på for lidt luftskifte/udluftning.


Ja det har jeg så aldrig prøvet at de gør :) det er jo som at bo i en si... :D

Det er rockwool jeg skal ha i, alt andet dur ik.

Hvordan skal man kunne rengøre bunden for mørtel? det lyder omfattende. Murstens type? det er vel alm mursten, som man brugte i år 1900, og selve huset er så efterfølgende blevet vandskuret..

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Hej igen.

Du kan fjerne hver fjerde sten i første skifte.

Ved du om det er tegl eller cementsten ydermuren er muret i.

 


PE

Hej

Hvis du har mulighed for det, kunne du læse sidste nummer af Gør-Det- Selv bladet, hvor der er en "ganske udmærket" artikel om efterisolering (bl. a. om hulmursisolering).
Besparelserne er faktisk så store, at man ikke rigtig tror på det i første omgang, men da det er et Gør-Det-Selv blad er udgifterne jo uden arbejsløn, i modsætning til et energimærke på et parcelhus, hvilket jo selvsagt gør en væsentlig forskel på forrentningen.

Prisen på hulmursisolering i artiklen er dog incl. arbejdsløn, da det efter min mening ikke er et GDS arbejde.

Det med at artiklen er "ganske udmærket" står jeg selvfølgelig inde for, da jeg selv har skrevet den :-)

Lyder lækkert med de besparelser Orla, men jeg troede måske bare ikke det gav det helt vilde når der ikke er mere hulmur end de 60-70 mm. :) Det er iøvrigt et rigtigt dårligt isoleret hus vi bor i, der er heller isoleret under vores gulve i vores 2 stuer, der er planke gulv, og så ellers bare 50 cm luft ned til det rene jord, så ved ikke hvad det er bedst at starte med? hulmur eller isolering af gulv?

Pev jeg ved ikke selv hvad forskellen er på tegl eller mursten :), men kan se at på nogle af stenene, er der huller i, som en ost :)

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis