For lille dørhul

Så nu er der ballade skulle lige sætte den sidste dør i væggen ind til stuen, men det er jo et gammelt hus så jeg listede den gamle dør ud og gjorde hullet ent for puds. Men det er jo et tæls mål man lavede dengang man byggede huset, så hullet er en 2-3 cm for lille. Hvordan kan jeg nemmest tage det stykke af mustensvæggen uden bug af vinkelsliber det er simpelthen ikke en løsning der er mulig. Er der nogen der har nogle gode ideer.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Så nu er der ballade skulle lige sætte den sidste... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har ofte været i den situation, at dør hullet var for lille. Brugte nu bare en skarp fladmejsel. Hug opad eller nedad. Ikke fra siden, da du risikerer at slå stenene løse. Det tager nu ikke ret lang tid, når man først er kommet igang.
mvh
777
Juhuuu nu fik jeg slåret hullet større med en bajonetsav med en hårdmetalsklinge på. Men der er næsten ingen ting at skrue døren fast så den fik lidt dkum dog uden held fik nok lige rigeligt men er der nogen der har nogle gode ideer til at få den til at sidde fast, den er klodset op mod overliggeren men er i tvivl om det er godtnok.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

du kan vel ikke bruge kamskruer med  ravplugs
Ja det kunne godt prøes men stenene flækkede med almindelige karmskruer så nu er den kilet på plads og skruet der hvor det var muligt.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

En af mine venner satte alle sine indvendige døre fast med fugeskum, og det holder fint nu 10-15 år senere.
Det styrker et skørt murværk, samtidig med at døren sidder virkelig godt fast.
Du skal bare passe på, at klodse karmen rigtig godt op indvendigt, så ikke skummet presser karmen ind, så døren ikke kan være der. Det er lidt bøvlet, men lader sig fint opføre, hvis man bruger det indvendige af hovedet.
Godt at høre at det virkelig lader sig gøre med bajonetsaven!! :)

Med venlig hilsen
ktm

 

Annonce
Ja det fandt jeg nemlig ud af så nu er den sati spænd imellem den gamle overligger af træ og det gamle gulv nedenunder og den går ingen steder er jeg sikker på. Skruerne vil nemlig ikke rigtig bide i karmen.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Du bør skumme den hele vejen rundt, for at undgå karmen trykkes, kan du lade tilpas tykke stykker træ/pap sidde i spænd i sprækkerne mellem den lukkede dør og karmen (både hængsel og lås side). Lad disse stykker sidde til skummet er afhærdet efter 4 - 6 timer, og du har herefter en karm der sidder utroligt godt fast, og en dør som lukker behageligt og tæt.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også