For lille dørhul

Så nu er der ballade skulle lige sætte den sidste dør i væggen ind til stuen, men det er jo et gammelt hus så jeg listede den gamle dør ud og gjorde hullet ent for puds. Men det er jo et tæls mål man lavede dengang man byggede huset, så hullet er en 2-3 cm for lille. Hvordan kan jeg nemmest tage det stykke af mustensvæggen uden bug af vinkelsliber det er simpelthen ikke en løsning der er mulig. Er der nogen der har nogle gode ideer.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
må man spørge hvorfor vinkelsliberen ikke er en mulighed ?
Hvad så med at skære af døren/karmen istedet for at skære af hullet ?
Det nok nemmere for mig lige og skære en 2-4 cm af hullet end af karmen. Men det er da kommet op i mine tanker efterhånden.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Hmm.. Lidt af et problem da man svækker karmen ved at skære i træet. Jeg har to idéer, dog indebærer dette dog brugen af vinkelsliber/bajonetsav . Hvis du kender en elektriker eller eller lignende har de højst sandsynligt en industristøvsuger. De bruger den til mange ting, men f.eks udfræsninger i vægen til rillerør, og sådan en er uundværlig hvis man ikke vil have støvet i hele huset.

Alternativt, hvis det altså er muligt, kunne du sætte noget plastik op omkring murhullet. Så begrænser du omfanget af støvpartikler i huset.
Annonce
Du må ikke skære i karmen - det er åndssvagt bare fordi det støver. Tag en murrillefræser og så en støvsuger på. Den rille du skærer vil være nok til herefter at sætte en mejsel i og banke stenene væk. Eller byg et træskelet rundt om hvor du skal skære og bank noget plastic på og skær så over nogle omgange - der bliver jo nok lidt støvet inde i igloen:-)
Hov, mangler der ikke en hel del indlæg i denne tråd?
Jeg mener da at huske, at jeg foreslog en bajonetsav, og enden blev da vist også at løsningen blev brugen af denne sav, med en klinge fra HN???????????
Eller er det noget, der kun eksisterer i min fantasi?

Med venlig hilsen
ktm

 

brug en hårdmetalklinge med kapidtænder.!

for at undgå støvet så brug en forstøver med vand.!!!

Den blev desværre oprettet to gange men hullet blev savet ud med bajonetsaven med en billigklinge fra harald nyborg. Det gik fint og sidder nu i hullet.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Det er rigtigt! Nu husker jeg det!! :)

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis