Etablering af gulvvarme med varme fordelingsplade

Hej. Vi skal til at renovere vores 70'er hus, der har et 1 strengs fjernvarme. Det fungerer ikke optimalt, så vi er temlig interesseret i muligheden for at lave gulvvarme.

Vi er kommet i kontakt med et firma der laver en komplet løsning - men:

Vi har ca 15 cm tilrådighed ned til klaplaget. Iflg tegninger er der 15 cm tørt sand under klaplaget.

Kan vi få lavet en forsvarlig løsning så vi ikke kommer til at varme hele undergrunden op??

Kan vi risikerer et kondensproblem?

Grundet min skepsis over at der kun bliver plads til ca 100 mm isolering har firmaet forslået at bruge (det her på siden meget omtalte) "super isolering" fra Airflex.
Hvad jeg kan se, så kommer det ikke til at virke optimalt, da der ikke kommer nogen luftspalte. Jeg er også noget bekymret for at bruge det som dampspærre...

Så jeg har 3 muligheder:

1. 22mm trægulv
20mm varmefordelingsplade
10 mm "Superisolering" fra Airflex
strøer
100 mm Rockwool isolering
Isolationspap
Klaplag (8Cm.)
T15 cm. tørt sand

2. 22 mm trægulv
Dampspærre
20 mm Varmefordelingsplade
strøer
100 mm Rockwool isolering
isolationspap
Klaplag (8 Cm.)
15 cm tørt sand

3. Droppe ideen, og få lavet et traditionelt 2 strengs system med radiatorer.
 

Byd venligst ind med gode råd og erfaringer.

Tak.
Lun

Hej. Vi skal til at renovere vores 70'er hus, der... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Dampspærren, hvis du vil have en sådan, skal ligge på den varme side af isoleringen. Så læg så meget isolering (ekspanderet polystyren) som du kan få plads til. Læg så en evt. dampspærre, læg så dine plader med spor. Hernæst varmefodelingsplader, så rør i pladerne, siden lidt trædefilt eller skumgummi. Og så kan du afslutte med et trægulv.
Men vær forberedt på at du nok vil have et betragteligt varmetab, så jeg vill enok ikke lige sløjfe en evt. radiator i værelset hvis du ikke har plads til at isolere ordentligt.
Twist, du skriver følgende "Omvendt, så skal jeg langt over anbefalet maximum for at kunne mærke varmen i mit stuegulv hvor der er næsten 45mm træ mellem mine fødder og pladerne."

Hvad er konsekvenserne ved at du skal over maximum?

Grunden til jeg spørger er, at jeg selv er ved at lægge varmeplader beregnet for et 27 mm tykt massiv gulv, og er meget spændt på virkningen af det, da det fleste foreskriver max. 25 mm
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis