Bilsyn - positiv oplevelse


Efter at bilsyn er blevet frigivet/liberaliseret må man sige der er sket noget.

Væk er de 3-5 måneders ventetid og den nogengange meget uhøflige betjening.

Det er sådan at man kan periodesyne en bil i op til 6 måneder før synsdatoen - altså har en bil en synsdato der hedder fx 25/4-09 så kan man syne den fra 25/11-08 og det gælder så som syn for den næste periode

Konens bil ville blive indkaldt i April 2009 men da jeg nu den 25 december havde tiden til at køre den til syn så gik jeg på nettet og søgte efter en synshal der var åben i dag første juledag - og mindsanten der er åbne synshaller også i dag så jeg kørte til:

DKBILSYN
METALVEJ 7 D STUE
4000 ROSKILDE

kl 15.30 og fik synet bilen - det er en nystartet synshal med en frisk flink ung mand der har startet for sig selv. Jeg blev budt julekage og kaffe - og 20 minutter efter var bilen nysynet uden anmærkninger

Røggasprøven som man udfører på dieselbiler bestod den med 1,07 i røggastal hvilket er langt under grænsen på 3,0 - flot af en 8 år gammel BMW med over 300000 km på tælleren ! men den er også blevet vedligeholdt løbende og dysserne blev præventivt overhalet ved ca 250000 km .

Hvor er det positivt at man kan syne sin bil selv 25/12 og få en kop kaffe og en venlig modtagelse - sådan var det ikke i monopoltiderne.


Danmarks nye bådforum

www.fenderen.dk
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Næh dengang skulle man bare se lidt skævt på synsmanden, så kunne man være sikker på at ryge ud. Der er godt nok lige blevet ryddet op i enevældet der, jeg tror ikke at der er flere af de gamle synsmænd tilbage, de er garanteret afgået til de evige kræve marker
Hernede lukker de alle kl. 16.00 på alle hverdage, de åbner også kl. 07.00 så det er da vist ganske normalt. Du vil jo heller ikke arbejde længere end til fyraften uden at få en klæggelig bonus !!
Der er også konkurance om priserne - glostrup bilsyn tager 500,- for et syn - den lille synshal jeg omtalte tager 350,-


Danmarks nye bådforum

www.fenderen.dk
 Du vil jo heller ikke arbejde længere end til fyraften uden at få en klæggelig bonus !!

Nej det vil jeg ikke og derfor har min forretning altid kun åbent indtil fyraften
Problemet var at når de nu bruger mange penge på at oplyse Albertslund med fine lysskilte hvorpå de har skrevet deres åbningstider mandag-torsdag 8-17 så møder jeg op inden klokken 17 og regner med at en tirsdag er en tirsdag og ikke en fredag hvor de lukker klokken 16.
René 
Tjah det kan der være noget om, på den anden side så lukker de fleste værksteder tidligere dagen før jule aften. På min sidste arbejds plads brugte vi faktisk kun dagen til oprydning og gik hjem til middag.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis