roterende lysekrone - hvordan?

Hej,

Jeg har planer om at lave en roterende lysekrone (til min kæreste), og har købt en motor til en disko-kugle.

Problemet opstår, når jeg skal have tilført strøm til lysekronen.... Er der nogen, der kender til en smart løsning til, hvordan man kan tilføre strøm, til noget, der drejer rundt?

Så ville jeg være meget taknemmelig :-)

25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det skal laves med nogle slæberinge men jeg bare ikke lige hvor vi køber sådan noget henne. Men skal nok give lyd hvis jeg finder jeg noget brugbart et sted.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Mange tak for svarene

Jo, man kunne sikkert godt konstruere noget med nogle slæberinge lavet af messingrør, og nogle kulholdere fra en gammel motor el. lign.....
Jeg er dog ikke den vilde ørn til at konstruere sådanne ting - de bliver som regel altid lidt skæve og sån

Så det kunne være rart, hvis der var et sted man kunne købet noget nogenlunde færdigt...... og uden at det koster kassen!
Tror desværre du skal regne med at det er temmelig dyrt sådan noget udstyr.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

kunne godt tænke mig at vide lidt om hvilken spændning du taler om, og hvor meget strøm du skal bruge.. Det er rimeligt vigtig for at komme med foreslag til løsning ??

Mvh Jan J
Hov jeg glemte lige...
Tænk på en el-keddel... i bunden af vores sidder der noget der minder om en jack-stik, og kanden kan drejes mens den bruger strøm (230v 2000w)... måske kan dette system bruges ??? det koster da ikke en formue..

Mvh Jan J
Skrevet af helja den 26-12-2008 11:28
Hov jeg glemte lige...
Tænk på en el-keddel... i bunden af vores sidder der noget der minder om en jack-stik, og kanden kan drejes mens den bruger strøm (230v 2000w)... måske kan dette system bruges ??? det koster da ikke en formue..

Mvh Jan J

Hmm..... det lyder slet ikke tosset....
Kan dog ikke lige umiddelbart forestille mig, hvordan den skulle monteres på min diskomotor......

Lysekronen er på 220v,  ca. 50w
Diskomotoren drejer meget langsomt rundt - 0,8 rpm.

Hvor er det skønt med så mange svar og hjælpsomme mennesker

mhv Nicolas
Skrevet af j håndstad den 26-12-2008 00:41
Vil gerne hjælpe dig med at lave sådan en dippedut har du selv en ide til monteringen på lampen ?Og hvad må den koste?

Okay, det lyder umiddelbart super cool

Jeg forestiller mig dog, at den ikke "kan" laves alene, men skal laves i sammenhæng med diskomotoren, som lampen skal hænge i med en kæde, da det nok neop er monteringen, der vil volde besvær......

Jeg forestiller mig noget i retning af 300 kr. (ved godt det ikke er meget, men jeg er på SU ), så hvis du har mod på at bikse noget sammen til de penge, må det blive noget med at jeg sender/kommer med diskomotor og kæde til dig........

mvh Nicolas
Hej Nicolas. Jeg tror vi slutter videre diskusion her og at du ringer til mig så vi kan aftale nærmere.Til jer andre der har kommet med indlæg her så skal jeg nok sørge for at der kommer en tilbagemælding om hvordan jeg løste opgaven.
Nicolas ring på 30230137.
Mvh.Jørgen.
Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis