roterende lysekrone - hvordan?

Hej,

Jeg har planer om at lave en roterende lysekrone (til min kæreste), og har købt en motor til en disko-kugle.

Problemet opstår, når jeg skal have tilført strøm til lysekronen.... Er der nogen, der kender til en smart løsning til, hvordan man kan tilføre strøm, til noget, der drejer rundt?

Så ville jeg være meget taknemmelig :-)

Hej, Jeg har planer om at lave en roterende... Vis hele indlægget
25 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Der sidder noget ligende i de der oprul til selv støvsugerledninger...!

Den bliver dog stoppet af at fjedren ikke kan mere men, men først efter mange omgange så det kan man vel skillead og bruge til et eller andet.

Jeg har fundet dem gratis på den lokale genbrugs plads, når jeg har haft gang i mine projekter.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange

det kan lyde som en opgave for en metaldrejebænk.!

hvor man bruger nylon og kobber og et par kulbørster

hvor der laver to skiver nylon den ene med to kobber ringe

og den anden med kulbørster til (vinkelsliber).!

hvor kuglemotoren sider på øverste skive med krågen i gemmen hullet

og lampen på den nederste skive med øjet i gemmen hullet

til kuglemotoren og for at ikke kommer kampolage med strømmen

er det bedste at kapsle ind.!

apropos hvor meget kan kuglemotoren kan bære.!!!

og hvor meget vejer lampen (lysekrone)

men man kan være at lodekolpen kommer frem fra gemmerne.!!!

Er det ikke bare at lede efter en gammel roterende diskoeffekt, evt. defekt.

Der er et utal af de gamle lyseffekter der har sådanne indretninger. F.eks. en "helikopter" eller en "ufo".

Det er nok nemmere/billigere end selv at gå i kast med at konstruere slæberinge mv.

Edit: Jeg kan se man kan købe en ny lyseffekt med de ønskede stumper til 433 kr, så er det næsten ikke umagen værd selv at gå igang: Link

Med venlig hilsen

Anders

Hej Nicolas. Det er ok,,,Har dog idag slagtet en gammel generator fra en bil,der sidder både kulholder og slæberinge,så du kan ringe hvis du ikke finde noget andet  du kan bruge.
Mvh Jørgen.
Annonce
Nok det mest vanvittige gør det selv slå ihjel fusk, jeg nogensinde har set....og så til sin kæreste.

Roder med det der er sjovt, rodet får dog lov at ligge i fred.
Mvh  Solesen.  

Hvis det var mig ville jeg gå efter en gammel støvsuger tror den ligger lige til højrebenet.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

skal den også have indbygget spilledåse.!!!!!

så spiller den når den rottere.?

(en nytårs spøg)
Skrevet af patrol2 den 27-12-2008 21:58
Nok det mest vanvittige gør det selv slå ihjel fusk, jeg nogensinde har set....og så til sin kæreste.
om ikke andet så gnider forsikringsselskabet sig i hænderne, for de udbetaler ikke en klink hvis karusellen sætter fut i butikken, da de ikke hæfter når man selv har fumlet med strømmen.

Skrevet af Lars ON den 28-12-2008 16:05
Skrevet af patrol2 den 27-12-2008 21:58
om ikke andet så gnider forsikringsselskabet sig i hænderne, for de udbetaler ikke en klink hvis karusellen sætter fut i butikken, da de ikke hæfter når man selv har fumlet med strømmen.

Ku godt være, at man skulle overveje, at lave den på 12v...... Kræver bare, at jeg kan finde nogle nogenlunde pæne pærer til 12v..... Det ville gøre det hele lidt mindre farligt
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis