Dampspærre ud i varm skunk

Hej Alle

Vi er godt i gang med at udnytte 1.salen på vores "gamle" hus fra 1901. Jeg har et spørgsmål vedr. placering af dampspærre i skunken...

Baggrund:
Stueplan blev total renoveret i 2002 inkl. isolering (200mm) i bjælkelaget og ny damspærre, der slutter ved ydervæggen (fuget naturligvis). I forbindelse med indretning af 1.salen er første lag isolering snart afsluttet (200 mm), hvorefter dampspærre skal opsættes. Der skal så efterfølgende isoleres med 45mm. Isoleringen er lavet fra ydervæg og op til kip i hele husets længde. Der er skunkstolper som støtter spær og jeg vil derfor få en "varm skunk".

Spørgsmålet er nu: Hvorledes laves dampspærre i skunken nu smartest?

Det optimale ville i min verden have været , at få den tapet dampspærren fra loftet i stueplan sammen med den damspærre som jeg skal til at opsætte og som kommer ned fra skråvæggen på 1.salen. Dette er dog meget svært i praksis at gøre, grundet placeringen af rem/ydervæg samt at der er lagt hjælpespær ind mellem hvert af de gamle spær. Der ville skulle skæres uforhodsvis meget ud i dampspærren og det vil være svært at få tætnet damspærren tilstrækkeligt.
Desuden er skunken nu fyldt op med ventilationsrør...

Jeg er af en tømrer blevet forslået, at køre dampspærren ned af skråvæggene og så lodret ned af skunkstolperne og så afslutte det oven på spånpladegulvet. Herved vil selve beboelsesrummet få en damspærre men altså ikke den varme skunk. Hvad siger I til denne fremgangsmåde?? Hvad er alternativet?

Se vedhæftede billede, der viser skunken som den er nu.

På forhånd tak for hjælpen

Mvh
Mads

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
DEn vil jeg mene den skal ind bag ventilationsrøret, og hele vejen ned.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Den mest rigtige er som du selv skriver , at kører den helt ud til tagfod, også så den lukket tæt til damspærre i stueetagen / facaden.

Men er jo ikke muligt her.

Uanset hvad så kan du ikke gører den tæt, så jeg ville nok kører den til spångulvet som også jeres tømrer foreslår jer.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis