Afblænding af kloakrør

Hej,

Vi har tidl. haft et afløb ved vores gas-keddel, dette afløb skal ikke længere være i brug da vi har fået flyttet kedlen m.m.

Mit spørgsmål er så om jeg må blænde afløbet af, og i såfald hvordan? Jeg påtænker mig at støbe henover det og lægge et gulv derefter.

Afløbet er forgrenet til toilettet-afløbet.

Jeg har hørt en kommentar fra en VVS'er om at det ikke er nogen god ide at blænde det af da der kan samle sig en masse rottereder da der ikke længere kommer vand igennem afløbet? Men har det noget på sig?

Hvad er mine alternativer?

På Forhånd Tak

14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej.

Man må aldrig afblænde afløb, vvs'eren har ret, rotterne bygger rede og måske gnaver hul  i røret, så har du et rigtig stort problem.

Hvad vil du bruge rummet til ?

 


PE

Du får det afblændet ved sammenløbet. Vi havde rottefængeren ude i samme ærinde, da vores nabo i bedste mening havde lavet samme trick som du påtænker. Rotterne fik 20 meter tør bolig hen under vores græsplæne... (og gravede nødudgange op hertil fra 2½ meters dybde....)

Mvh.

Jan R.
Hvordan får jeg det afblændet ved kilden? SKal jeg have fat i en kloakmester? Skal der brækkes gulv op?

Kunne forestille mig kloakmesteren har et trick til at blokere sammenløbet, så sidegrenen kan fyldes med beton. Prøv at ringe til én og forelæg problemstillingen.

 


Mvh.

Jan R.
Annonce
Har lige prøvet at lave et billede... af hvordan det er samlet (så vidt jeg husker)

http://www.shareapic.com/public/view/full/30679

og det er så den der hedder afløb gl. gas der skal blændes af.

Nå men jeg prøver en kloakmester mellem jul og nytår - så kan jeg forhåbentlig få lagt noget gulv i kontoret inden det ny år :-)

Glædelig jul og tak for svar!
umidelbart ser det ikke så svært ud , efter din tegning
skal lige vide et par ting først
er det pvc rør eller så gammelt at der er brugt andre typer
ved du hvor dybt røret sider i sammenløbet ved toilettet , samt hvilken type vandlås er der på den gren
Det er PVC rør.

De andre to ting kan jeg ikke svare på.
hvis du sætter en blændprop på og støber er det lovligt
det vil ikke gi større problemer med rotter end du har haft tidligere , den har nok også været rimelig tør før
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis