Facadeisolering EPS+Facadebatts

Hej GDS'ere

Jeg vil gerne efterisolere mit gasbeton hus med en udvendig facadeisolering med puds.
Når jeg kigger på priserne på facadebatts falder jeg ned af stolen !

Tilbagebetalingstiden mht. til anslåede besparelse på varmeudgiften overstiger min forventede restlevetid...

Nå, men der findes jo et godt alternativ i form af EPS (Styropor) plader som kan købes for bare 15-20% af prisen for facadebatts.

Der er bare et problem - brandmodstandsevnen. Efter hvad jeg kan finde frem til, så skal konstruktionen modstå 10 minutters brandpåvirkning. Dette krav kan vi nok takke mineraluldsfabrikanterne for.
Vores nabolande bruger EPS i stor udstræning, men vi er jo så kloge her til lands...

Så får jeg den "geniale" ide at kombinere materialerne, f.eks. ved at opklæbe først 100mm. EPS efterfulgt af f.eks. 25mm. Rockvision facadebatts. Denne kombination giver en m2-pris som ligger under det halve af hvad en fuld facadebatts løsning koster.

Udfordringen bliver nu at bevise at brandmodstandsevnen er OK !!

Er jeg helt ude i skoven ?
Hvem skal man rådføre sig med desangående ?
 
Jeres kommentarer og forslag imødeses med spænding.

Glædelig jul
Henrik.A
 

 

 

 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har dog også set batts flere steder i Tyskland. Kan der være noget at hente der på prisen ? Der må jo alt andet lige være en noget højere konkurrence pga. lovligheden i brug af styropor kontra batts dernede

Kun perfekt er "godt nok"

se evt mere her:
http://de.search.yahoo.com/search?ei=UTF-8&y=Suche&rd=r1&fr=yfp-t-501&p=fassade+D%C3%A4mmplatten+Mineralwolle&SpellState=n-1318485056_q-SJJznjKRiFWMmTlO97NWawAAAA%40%40&fr2=sp-top

http://www.dr-dicht.de/drdicht/Dienstleistungen/Fassadendaemmung/

Rockwool er sikkert også på banen dernede... !!

Kun perfekt er "godt nok"

Hej.

Jeg er næsten sikker på at du gerne må isolere din bolig med Polystyrol udvendig, hvis du giver den et lag puds ovenpå, brandmodstanden vil hel sikkert være omkring den samme som hvis bygningen var beklædt med træ.


PE

Rendte lige over denne: http://www.hefa-facade.dk/

Kun perfekt er "godt nok"

Jeg har i stedet valgt at lave indvendig isolering ved at sætte et træskelet op med 90 mm rockwool, og derpå gipsplader. Jeg kan dog godt leve med de "mistede" m2. Det synes jeg er væsentligt billegere og nemmere end udvendig isolering.
Annonce
Hej Calle

Fornuftig og billig løsning for en GDSér
God arbejdslyst


Kun perfekt er "godt nok"

Tak for det.

Mht gasbeton og brandhæmmende virkning, så indgår gasbetonvæggen vel også i den beregning, og ikke kun det du sætter på (udvendigt eller indvendigt)?
Jeg tror det er en dårlig ide at isolere dit hus udvendig med eps plader. de er dampspærende og huset vil ikke kunne komme af med fugten som vil danne sig i muren. jeg har også et gasbetonhus som jeg har isoleret indvendig. og vil meget gerne efterisolere udvendig har tænkt på om man kunne bruge terrænbatts og så pudse uden på dem, prisen er jo lidt lavere end facadebatts.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Har set et hus blive udvendig isoleret med styropor. Har set Leca blokke med styropor i midten. Og har set et helt nyt hus blive samlet i hule styroporplader, som efterfølgende bliv fyldt op med beton og pudset. Så det findes da.

http://www.hefa-facade.dk/ Lækkert at der er nogen der har sat priser på, deres side.

Jeg har da altid fået at vide at dampsærren skulle ligge på den varme side. men ja jeg har da ogsåset de materialer du nævner, men det strider imod alt det jeg har læst og hørt om isolering.

har også kigget på hefa facade. men syns priserne er pebret.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis