Snydt af håndværker - nægte at betale regning

Hej hej allesammen...

Jeg er lidt ny herinde så sig til hvis jeg overtræder nogle regler / jagonger...

Sagen er den at jeg for et halvt år siden fik et tilbud på vvs arbejde. Prisen var ok så jeg sagde ja..

Nu er arbejdet næsten udført - dog ikke som aftalt (et andet gulvvarmesystem end det på tilbudslisten og sjuskeløsninger enkelte steder)... Han mangler kun at montere hårdehvidevarer og armature + lidt småting...

Tilbuddet lød på en komplet installation men nu mener vvsmanden at der er kommet "plusser og minusser" som gør vi lige skal kigge det hele igennem... så vi aftalet vi skulle have et gennemgangsmøde lige her inden jul men vvsmanden dukkede ikke op og ringede heller ikke for at melde afbud... Da jeg idag selv kontakter ham bliver han sur fordi han var gået på ferie... 

Jeg mener ikke han er berettiget til tillægspriser når der er snak om et tilbud på en komplet installation. Og siden det hele er ved at køre i hårdknude ønsker jeg ikke længere at have ham som vvsinstallatør...

Derfor har jeg ikke i sinde at betale tillægspriserne og regningerne på det sidste - jeg vil derimod forlange et pænt afslag fordi det ikke er udført som aftalt (sjusk og gulvvarme) og så få en anden vvs mand til at udføre resten...

Hvordan er jeg stillet...?

15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Fik I oprindeligt et tilbud på skrift eller var det kun mundtligt? Har I allerede betalt noget af beløbet?

Mvh. AllanE
Så står du meget træls da han er berettiget til at få hans oveskud på sagen his du fyrer ham nu. Men tror nok du er nødt til at lade det stramme til hvis ikke han vil snakke fornuftigt om det. Men det lyder til at der skal blandes syn&skøn ind i den der sag.

Der er dog allerede et problem og det er at der er indbetalt på ensamlet konto selvom det er delt op i flere entrepriser, der skal ligge en aconto for hvert tilbud ellers er det et samlet tilbud det drejer sig om.

Men jeg ved desværre ikke hvem du skal kontakte men alt hvad angår aftaler skal fra nu af foregå på skrift mellem jer to ellers ender det med det er dig der kommer til at betale hele gildet.

Vær også opmærksom på at der ikke kan opkræves for arbejde udenfor tilbuddet hvis der ligger noget på skrift.

Derudover skriver du et brev til ham hvor i du gør opmærksom på at på grund af de fejl og mangler som i finder frem til på det møde i skal agter du ikke at indbetale den sidste aconto betaling før der er fundet en løsning som begge parter er tilfreds med. Og det brev sender du selvfølgelig anbefalet, og det er meget vigtigt at det sendes anbefalet da du så har bevis for at det er afleveret hos ham.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

surt at høre du har fået sådanne problemer.

det er desværre en af de ulemper der kan forekomme ved at få en fast pris.

Nu er det svært at forholde sig til når vi hverken har set tilbuddet eller det udførte arbejde.
Nu ved jeg ikke præcis hvad du mener når du nævner "fuskerløsninger" men klart nok vil mange firmaer være tilbøjelige til ikke at vælge den dyreste løsning når de har givet en fast pris, men derimod en billigere men selvfølgelig acceptabel og lovmæssig korrekt løsning.



At han har valgt en anden type gulvvarme er brud på jeres aftale, medmindre han kan dokumentere for at det er en mindst lige så god eller bedre løsning. eller det af anden grund har været nødvendigt at bruge et andet fabrikat.
Det er ikke urealistisk der kan dukke ekstraarbejde op, men alt hvad han udfører af dette har han pligt til at oplyse dig om inden arbejdet påbegyndes, ellers må han ikke sende ekstra regning på det.


Som Fiaght skriver bør i forsøge at finde en løsning der er acceptabel for begge parter, Og sørg for at få alle aftaler på skrift.

Uden at have set det udførte arbejde kan jeg selvfølgelig ikke udtale mig, men hvis smeden ellers har udført arbejdet som er beskrevet i tilbudet, det virker korrekt, er lov- og håndværksmæssigt korrekt udført og han kan dokumentere for andet materialevalg så vil du desværre nok få problemer ved ikke at betale (også selv om det måske ikke er flot udført).

Jeg ønsker held og lykke og håber det bedste for dig
Update: Håndværkeren har stadigvæk ikke fået lavet det arbejde han mangler til trods for han har fået lavet en ny dato for udførelse af arbejdet (som selvfølgelig nu er overskredet)

Jeg har tænkt mig at lave en hjemmeside med mit hus når byggeriet er slut - her vil jeg også offentliggøre håndværkenes arbejde - både godt og skidt med billeder...

samt give en anmeldelse på http://www.anmeld-haandvaerker.dk/

Annonce
JA det kan du godt men er det ikke bedre at koncentrere dig om og få lavet dine ting færdige før du begynder og hænge folk ud på nettet.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Det er også svært for os herinde og sætte os ind i en sag, for der er jo altid to sider af historien, og vi kender kun din. Men det undre mig da han ikke bare får det gjort færdigt, især i disse krise tider, men han er måske en af de eneste som har travlt i disse tider :)

Jeg spørg kun for at blive klogere.

Skrevet af Fiahgt den 29-01-2009 16:27
JA det kan du godt men er det ikke bedre at koncentrere dig om og få lavet dine ting færdige før du begynder og hænge folk ud på nettet.


Jeg skal nok få lavet mine ting bare rolig...

Der er selvfølgelig to sider af en historie og det er også fint nok...

MEN de ting han har udført kan jeg jo dokumentere hvordan er lavet med billeder, de aftaler han har misset har han selv erkendt og når hans folk går og sviner alle de andre håndværkeres arbejde til så må de også stå ved hvad de har sagt = jeg synes ikke jeg hænger nogen ud... Jeg dokumentere blot et arbejdsforløb med den pågældende håndværker...

Jeg kunne ikke selv finde noget information om manden på nettet før jeg hyrede ham - nu giver jeg andre en mulighed for at begå samme fejl som mig...

Økonomien vil ikke blive drøftet online da den ikke kommer andre ved...

Ja og det kan være det er et enkelt tilfælde det er gået galt i for ham. Og hænger du ham ud på nettet er det jo svært for ham og komme videre da din side sikkert vil være noget af det første man finder i google. Tænk over det inden du springer til at hænge folk kan jo være dig selv det går udover en dag og det kan være svært at få begge sider af en sag med, vil lade det være op til dig selv lige og tænke lidt over det inden du gør noget.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Skrevet af Fiahgt den 30-01-2009 06:04
Tænk over det inden du springer til at hænge folk kan jo være dig selv det går udover en dag og det kan være svært at få begge sider af en sag med.


http://www.anmeld-haandvaerker.dk/ kan håndværkere selv besvare den anmeldelse der er blevet givet...

Det jeg vil er blot at skrive han har kostet mig 4 fridage fordi han ikke har mødt op til aftalte møder. Han har ikke installleret samme gulvvarmesystem som der blev tilbudt. Samt hans folks egne udtalelser omkring de andre håndværkers arbejde...

Og så vil jeg uploade de billeder jeg har taget af de installationer han har udført... Hvis han mener det er godt nok til mig må det jo også være godt nok til offentligheden...
Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis