Gameboy hvilen type er bedst !!

Hej

Så er den gal igen !!

Knøgten har fødselsdag og da han ikke er specielt begejstret for håndværktøj og lignende er jeg lidt på spanden !!

Han ønsker sig brændende en Gameboy. Men nu har jeg set et der er to/tre modeller.
Gameboy classic, altså den gamle model. Den lidt nyere Gameboy advance. Og den nyeste med "klapskærm". Det bliver en af de to sidste der kommer på tale.

Men er der nogen der ved hvad forskellen er på de to modeller ?? altså ud over at de ser forskelligt ud.

Hvad med spillene er det de samme eller er der nogle der er mere avancerede og ikke kan bruges i adcavcen ??

Og hvor køber man dem så billigst ??
Han har fødselsdag d. 2 maj så der er ikke meget tid at spilde..

Venligst Njord wink

MVH Njord
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej njord smile

Jeg faldt lige over et link, hvor du kan finde en gameboy lidt billigere: http://dk.kelkoo.com/shopb ot/search.jsp?from=shopbot&catPath=dk%2Fconsole&catId=100220023&console=GAMEBOY+ADVANCE&type=I&keywords=&maxprice=&x=8&y=4

Den Gameboy der er med klap, er den samme som Advance, bare med et andet design - og en smule mindre. Modellem hedder Advance SP. Desuden er der vist indbygget lys i. Jeg er ikke klar over om der også er lys i den almindelige Advance.

Den alm. koster 849 kr.
SP modellen med klap koster 1000 kr.

Du vil altid kunne spille de gamle spil, på en nye maskine. Da Advanced-modellen er ny, skulle der ikke være nogle kompatibilitetsproblemer. (sikkert stavet forkert) Der findes ikke andre spil til SP modellen. Det er samme spil til Advance og Advance SP.

Det er klart at knægten hellere vil have en SP model, da den jo er ny - men nu er det jo ikke ham der bestemmer smile

Hvis du kan få fat i en SP-model til en overkommelig pris, så er den nok at foretrække. Ellers er en alm. Advance jo fin fin, og kan det samme. Men vil du lade knægten blive til grin på hele skolen? wink
SP'en er helt ny, så det er nok begrænset hvor mange der har den.

Info om Advance SP: http://www.nintendo.dk/news/news.asp?mainid=77&subid=0&newsid=758

Almen info om gameboy: http://www.nintendo.dk/product/index.asp?mainid=63&subid=134&id=24

Mvh
ThomasB

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 24-04-2003).]
Ok Thomas

det ved jeg godt men i instruktionen til Advanc SP står der at der kan vær problemer med nogle spil..

Og netop det omtalte Byggemand Bob spil har IKKE krydser i rubrikkerne for Advance !!
Så måske er det netop et af de problematiske spil.

Og da netop den lille er vild med Byggemand Bob vil han jo sikkert gerne have et spil som dette, men hvis det ikke fungerer er det jo heller ikke meget ved at købe !!

Derfor mit konkredte spørgsmål om spillet..

Venligst Njord smile

MVH Njord
Sønnen har lige fået den nyeste GB (med klappen) og han spiller byggemand Bob i stor stil, så ingen problemer der...
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Og Njord, så er det på tide at lægge spillet i papæsken, der er kun 1 time til han fylder år!
Måske skulle du købe et til dig selv, så kan i udfordre hinanden, og du vil hurtigt opdage, at mens du lige skal kigge i brugsanvisningen, har junior allerede også fundet ud af næste step, som han lettere distingveret fortæller dig - forundret over hvor langsom opfattende hans far egentlig er.

Det er livets betingelser og naturligheder, men som junior opfatter som noget helt specielt - jeg er bedre end far, selvom det har været sådan altid når de (vi) nåede en vis alder. Blot fik de tæske tidligere, når fatter opdagede det, for det kunne man ikke tolerere.

- JørgenE


Mvh. JørgenE
Ja Ja

I har garanteret ret omkring det med at ungerne er langt hurtigere en den "gamle"..

For min skyld er det også helt OK..

Knægten er lykkelig, faktisk mere end lykkelig, det eneste problem er vist at skulle vælge mellem de 2 spil han har på nuværende tidspunkt !!

Venligst Njord

MVH Njord
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis