Forbrug på opvarmning.

 

Hej Alle


Jeg under mig over mit forbrug.

Sidste år satte jeg en varmepumpe luft/luft op og for nogle måneder siden satte jeg nyt gasfyr op.

Jeg forstår ikke hvorfor mit gasforbrug er så stor, set i forhold til hvor lidt jeg bruger det.


Sådan opvarmer jeg huset.


Gas: Køkken, gulvvarme på badeværelset, soveværelse og børneværelse kun om natten kl 1000-0600. Gassen laver også varmt vand.

Fremløbs temperaturren er 50grader.


Varmepumpen: Er monteret i stuen som ligger centralt i huset. Her støder kontor, børneværelse og lille gang til. Varmepumpen slukker 0000-0400.


Varmepumpen har som sådan ikke problemer med at opvarme huset og forventer at den levere mindst 50 %. (tror at den står for størstedelen af opvarmningen, men jeg kan jo tage groligt fejl.)


Varmeudgifter pr dag (forbrug mellem datoerne):

Varme type / Dato: 31-10-2008       11-11-2008        22-12-2008

Varmepumpe                         14,99kr                20.95kr

Gas                                         32,49kr              39,40kr


Varme type / Dato: 15-11-2007          21-11-2007            01-01-2008

Varmepumpe                           23,05kr                    22,21kr

Gas                                          36,92kr                    46,32kr


Med det nye fyr er gasforbruget ikke faldet (faldet lidt) og jeg varmer ikke mere med varmepumpen.


Hvordan får jeg varmepumpen til at opvarme mere af huset ?


Hvorfor er mit gasforbrug ikke faldet med det nye fyr ?


Kan jeg sætte tænd/sluk ur på gasfyret så det er slukket fra 0700-1500 ?


Vores hus er gammelt og dårligt isoleret, måske er der vildt meget tab i varmerørne ?



Håber der kommer nogle gode indput.


Mvh

Brian

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Brian

 

Det lyder som om du ikke får noget for din investering, jeg vil anbefale at radiatorene står 1-2 grader lavere end varmepumpen.

Varme pumpen skal stå på opvarmning og ikke automatik, det er meget vigtigt ellers vil den først varme og køle på skift for at holde graderne.

Et moderne gas fyr skulle gerne bruge væsentlig mindre, men det vil hjælpe meget hvis du brugte et par dage på loftet til at efter isolere, det nye blad gør det selv har nogle gode beskrivelser omkring dette.

For at sammeligne et år fra et andet skal du kontrolere om grad dagene er de samme, det kan du gå ind og se på DMI s hjemmeside.

Har du fornemelse om både fyret og varme pumpe kører mere end normalt.

Natte sænkning giver ikke den store besparelser

Hvad er det for en varme pumpe du har

Mvh John

Tak for svaret.

Radiatorene er slukket.
Varmepumpen står kun på opvarmning.
Har ikke data med fra dmi, men kigger lige.

JA, jeg forstår ikke hvorfor det nye fyr bruger næsten lige så meget som det gamle.
Vi fyrer ikke mere nu end tidligere.

Har ingen mulighed for at efterisolere, på førstesalen er der skrå væge. Hvis der skal isoleres, skal det være vægene og det bliver ikke lige nu.

Vi har et vaillant gasfyr og en panasonic varmepumpe.

Hej

 

Jeg tænkte lige på at om du har regnede, med samme energi priser, der kan godt være en forskel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis