Utætte lyskasser v. ovenlys

Hej Alle
Jeg købte i marts måned et hus fra 1977 hvor der er lavet en tilbygning i 1998 ( nedsænket stue ). I tilbygningen er der 6 ovenlysvinduer hvor de 2 kan åbnes automatisk ved hjælp af Windowmaster. Alle vinduer er Velux, så det skulle jo være OK.
Problemet er de 4 hvor der ikke er motor.
Det ene vindue er lidt utæt - dvs. der løbet lidt vand ind i det nederste højre hjørne, når det regner kraftigt - skal der skiftes tætningslister her?

Ved de 3 andre vinduer der er placeret ved siden af hinanden kan man se at der er en utæthed inde i lyskassen - det drypper også ned her hvis det regner kraftigt - her er det dog ikke vinduer den er gal med men nok inddækningen.
Kan jeg selv udbedre fejlen rimelig nemt eller skal jeg have fat i en prof?
- Kan en ejerskifteforsikring gå ind og dække den skade, eftersom den ikke har været nævnt i tilstandsrapporten?

På forhånd tak.

<p>Mvh Glasbørge</p>
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
så vidt jeg husker, en ejerskifte forsikring virker 5-10 år(er ikke helt sikker) men et er sikkert at når du kun har købt huset i indeværende år, er der ingen problem med forsikringen.
Det at du selv skal gå i gang med at finde fejlen kan virkelig trække tænderne ud.
En dryppende loft/tag er ikke så simpel, da vandet kan komme ind under taget et sted og komme ud i loftet et helt andet sted.
Måske et par billeder på siden kan hjælpe med at forstå problemet bedre.
go fornøjelse

p&#160;/p
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis