CO2 svejser fra Harald Nyborg ??

Hej med jer alle

Jeg har kuigget lidt i H. Nyborg kataloget og her er bla. et CO2 svejse anlæg der kan køre med en speciel tråd, med denne tråd kan man så undvære CO2 gassen. Det lyder jo lækkert Ikke at skulle have sin flaske CO2 på slæb og sørge fr den er fyldt.

Jeg vil svejse relativt lidt men vil gerne have en CO2 maskine da den er let at svejse med sammenlignet med en elektrode maskine.

Men virker dette system uden CO2 ??
Er der nogen der har erfaringer ??
Eller er det mig der formoder at min CO2 flaske sikkert vil være tom, pga udsivning fra ventiler osv så der sikkert ikke er nogen mulighed for at svejse når jeg vil !!

Er der nogen der evt kan anbefale at købe noget specielt anlæg ellers..

Jeg har Kraft instaleret så det er ikke der problemet kommer. det kommer langt mere på den financielle side !! Altså må anlæget meget gerne være billigt men også godt og drriftsikkert..

Hvad skal man specielt kigge efter ???

Hvor mange Ampere skal der til for at kunne svejse i hvilken pladetykkelse ??

Tak for svarene

Venligst Njord smile

MVH Njord
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej njord.

Glem den svejser!! Det er bare en elektrodesvejser med noget flussmiddel i.
Når man svejser med sådan et apparat, kommer der lopper, altså små dråber metal, som brænder sig fast alle mulige forskellige steder.

Hvis du skal bruge den til bil-plader, så glem det endnu mere, da den nemt brænder igennem.

Køb et ordenligt co2 svejseapparat brugt. Kig på www.dba.dk se efter Migatronic eller Esab.

Ellers køb en af de rigtige CO2 svejsere fra harald nyborg, de kan godt bruges.

Når du ikke bruger co2 flasken, så luk for hanen. Der siver ikke noget ud, når den er lukket!

Mener at 90-120 amp. er minimum til bil-plader.

Mvh
ThomasB

[Dette indlæg er blevet ændret i forhold til det oprindelige, af ThomasB (den 04-03-2003).]
Jeg var og er også meget mistænksom !!

Så det bliver en "ordentlig" model.

Og det skal desuden også svejse nogle rør konstruktioner op, reoler osv i værkstedet..

Venligst Njord

MVH Njord
Hej

Jeg har et anlæg fra Harald Nyborg,
jeg svejser primært rustfast stål og da kan man ikke bruge den omtalte tråd, da den kun findes til alm lavtlegeret stål, men jeg synes den er god til lige at lave en hurtig reparation eller anden småting i alm. jern.
dog skal man være forberedt på at det sprutter og sprøjter en del mere end ved brug af en beskyttelsesgas og at jeg ikke tror at den vil være særlig anvendelig til tyndpladesvejsning.
Nu har jeg ikke lige regnet på det men jeg er sikker på at det er væsentligt dyrere at svejse med specialtråden frem for at bruge gas, det er nok lidt svært at regne ud fordi specialtråden jo indeholder flus som indgår i vægten af tråden så man ikke umiddelbart kan sammenligne kr/kg.

------------------
Erik

Erik
Du behøver ikke at købe de dyreste og mest omtalte mærker for at finde et fint svejseværk, du kan sagtens få et til hobbybrug der er relativt ukendt og som er langt bedre end "mærkevarene"

- Og brug Misson gas istedet for Co2 det giver en stærkere og rener svejsning, samtidigt med at det ikke er så skadeligt for dit helbred som co2

Mvh

Peter

<p>Peter Madsen</p>
Har du nogen anbefalinger PeMa ??

Venligst Njord

MVH Njord
Annonce


  hej jeg har rep. en del co2-svejser, jeg anbefaler at hvis man har 380 volt,
  d.v.s. 3-faser så køb en 380 volt. min. 150 amp. helst 180 amp. og køb en co2-
  flaske det er billiger i det lange løb og mindre rengøring.

  esab-migatronic-3-e-hansen-loke
  er gode maskiner, men hvis i svejser i over
  4-5 m.m. så køb 250 amp over 8 m.m. 300 amp.
   o.s.v.

   m.v.h. [email protected]

<p>&#160;mm</p>

hej

nu har jeg selv prøv en af de svejser og har brug den til rust arb i biler og det kan de godt men det enes du bare skal gøre er at sætte en rigtid co2 flaske og tråd i dem som køre de rigtid godt,Jeg tro ikke på det i start men jeg er smed til daglige og må nok sig jeg ta hat af,p.t køre jeg selv med denne her model da min MIG svejser er bliv nakke.

den jeg brug p.t er dog kun på 130 amp hvor jeg har sat en rigtid co2 flaske på samgt tård

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=74866&n=10

 


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis