Udstødning Sierra 2,0i (1992)

Hej

Jeg tror udstødningen er røget sig en tur. Da bilen er begyndt at larme markant fra bunden, når man kører.

Jeg bliver nu alligevel i tvivl om der er mere eller andet galt. For bilen larmer mest, når man accelererer, og en smule mindre, når den holder tomgang. Men når man kører og kun lige trykker en smule på speederen, så stopper larmen.

Er dette normalt for en defekt udstødning eller evt. lydpotte ?

I øvrigt... Er lidt i tvivl om bilen er med katalysator. Vil man kunne benytte en komplet udstødning med eller uden katalysator, hvis bilen er født med det modsatte?

Tak
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det lyder bestemt som en udstødning, der har set sin bedste tid.

http://www.thansen.dk/products.asp?c=2321748266&n=360741146

Der er dog ikke kat med i handlen, den findes sikkert kun original., og ofte behøver man ikke skifte den.
Inden du gør noget, ville jeg i dit sted kigge under bilen og fastslå, hvad der reelt er på færde.

Med venlig hilsen
ktm

 

Tak for det KTM

Så skete det at udstødningen røg af. Heldigvis bagfra så den har ikke forudsaget skade på undervognen.

Har kigget lidt på det tilbud, som KTM linker til

Udst. Sie. 2,0i DOHC 90-93 M/kat til Kr. 1.199,00. fra THANSEN eller HØYER. At det er noget skrammel, der kun holder 2 år er fint for der skal bilen med stor sandsynlighed skrottes alligevel.

Nu skriver KTM er der ikke katalysator med, men der ser da sådan ud på tilbuddet.

Jeg mangler dog lige at få klarlagt om jeg kan købe den med eller uden katalysator. Underligt nok er den med katalysator billigst. Er der nogen der ved hvorfor?
der er ikke katalysator med , det der er med er alt fra kat og bagud
at de skriver m/kat betyder at den er til modeller med kat , da det ikke er samme dele til modeller med og uden kat
skulle katalysatoren også være røget , hvilket den normalt ikke gør , så brug en universal , den er 60-80 % billigere end en modeltilpasset og lige så god , du skal bare lige måle den gamle for at være sikker på at få en der er plads til og lidt mere arbejde med at montere den , men også mange penge at spare
kan se at en modeltilpasset katalysator til din koster ca 3000 kr hvorimod en universal kan fås til 7-900 kr alt efter hvilken der passer bedst
de universale er også godkendt , så den kan godt synes med den på
http://www.thansen.dk/products.asp?c=2326029822&n=-2027208451
Tusind tak for hjælpen, til jer alle.

Jeg valgte at bøje mig i støvet og fik AGL til at sætte en ny mellem og bagpotte på. Dette blev 1649.- inkl moms, montering og 24mdr garanti.

Så selv om det ikke er lav -det -selv, så var de ca 450,- ekstra dette værd i betragtning af at det er Jul og der er rigeligt at se til i forvejen.

Jeg ønsker alle en God Jul.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis