Fjerne bremser på Bådtrailer

Hejsa.
Jeg har en ældre bådtrailer. som jeg ønsker at få synet, er der nogle der ved om den kan synes, nu efter at bremser er pillet af.
Den har en total vægt på 750 kg

<p>chv</p>
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det er kun træler der har en vægt på og under 500 kg total der kan køre uden bræmser

renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

Som Claus Veile skriver, er det når en trailer er på 750 kg. eller derover at der SKAL være bremser på.

Der MÅ gerne være bremser på hvis den er under 750 kg. Der er faktisk ikke så mange af vores alm. mellemklasse personbiler der må køre med 700-750 kg. uden bremser, i henhold til bilens reg. attest.

 

mvh.

Melin

det er muligt at få trailerens tilladte last sat ned.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

Hej Alle.

I mit tilfælde her jeg ikke brug for at få den vejet ned, båden vejer så jeg lige udnytter totalvægten, og den gamle Volvo må lige køre med den vægt uden bremser.

Traileren kører ikke mange kilometer, vi har kun 4 til vandet, men på landevejen skal der jo være plader på, og med hensyn til forsikring er det også en fordel.

I dette tilfælde har der været bremser på traileren, og spørgsmålet er om den så kan synes uden, alt bremsehaløj er pillet af, så der kun er tomme trumler tilbage.

Grunden til at jeg ikke vil have bremser på, er at de er umuligt at holde i orden, når de er i saltvand indimellem, og samtidlig kun kører få kilometer.


<p>chv</p>
Annonce

undskyld jeg husked forkert det er 750 total og ikke 500 kg

hilsen rene


renek Bæltbåden af 1887(kertemindebåd)

danmark ældste bermudarig (bermydiansk sloop rig )

hej

man kan sagtens få en trailer nedvejet   man skal huske at træktøjet skal skkiftes

til fast kuglekobling   det godtages ikke at man svejser påløbsbremse koblingen fast

 

eksmek

Kan den ikke bruges uden nummerplader, og så max 30 km/t??
For så er der ikke krav til bremser.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Svar til eksmek og FWM.

Træktøjet er skiftet til fast kuglekobling, og tromler er tømt, så der er ikke noget med bremser at gøre, Prøver sku! at køre til syn med den.

30 Km/t duer ikke ,det har jeg undersøgt ved lovgivningen, det med de 30 Km/ t betyder at trækkeren, altså bilen, kun må kunne køre 30 Km/t, så det er kun til traktorer.

Tak for feedback

chv

<p>chv</p>

bremsertromler skal også af for at få vægten ned.

og alt andet overflødige dingenoter skal også med

bore huller i rammen er med til at få vægten ned

og skifte til slangeløst dæk og fylle hælium i

sår er der kun ramme med fire ben til båden og et hjulsæt

og trækket.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis