12 volt halogen i gipsplade loft.



Hej gutter.

Er ikke i tvivl om at dette emne har været oppe før. men synes ikke jeg kunne finde noget på en søgning,'

Ville lige høre. er der noget problem i at montere 12 volt 10 watt halogen pære i mit gipsloft med isolering imellem gipsen og the opringelige loft.  Tænker på brandfare og lovlighed.

Billede vedhæftet.

Thanks Guys. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der står mange gode råd i dette skrift: http://www.sik.dk/global/publikationer_og_blanketter/Artikler/Oevrige_artikler/Bedre_lavvoltlysinstallationer.html Husk at du som ikke autoriseret kun må montere færdige lampesæt med de tilhørende ledninger, de må hverken forkortes eller forlænges. Der skal monteres brandbeskyttelse over gipspladen så isoleringen ikke rører fatningerne. Hilsen Aksel
Hejsa..

Takker for et rigtig godt link.

Kan undre mig hvorfor ingen af dem der fremstiller de halogen sæt laver et beskyttelse system til deres sæt. så man kunne købe noget der passe sammen.

Er der en god måde til at sikre Halogen spots i loftet, de er ikke ret store samt at pæren sidder udvendigt. Men har kun 9 cm imellem gips og det opringelige loft.

Thanks Guys :o)

Jeg kan umiddelbart se det ligner de samme typer jeg har monteret fra solar, så jeg formoder det er dem.

Producentens tekniske data er følgende:

Montering:
Indfældning i uisoleret materiale.
Fastgørelse uden brug af værktøj.

Min. afstand til bygningsdel:
Over armatur: 25 mm
Ved siden af armatur: 50 mm

Såfremt du opfylder afstanden til bygningensdelen samt undgå isolering, så skulle der ikke være noget problem.

20Watt's versionen er 38mm høj, dvs. for at opfylde kravene, så kræver det 63mm i total højde.

Alt kan lade sig gøre, så længe man bære knofedtet på hånden!
Hejsa..

Takker for den gode respons.

Dem jeg har er fra Paulmann, men som du skriver de minder meget om dem fra Solar.

Jeg fik fat i Impotøren af dem. Afstanden til brændbart skulle mindst være 22 mm. Ikke meget må man sige.

Mvh

Dennis
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis