Fujitsi fladskærm - hvorfor er der ingen lyd

Hej folkens

Jeg håber at en troldmand kan hjælpe mig.

Jeg har netop købt en brugt Fujitsu-siemens fladskærm med indbyggede højtalere, men kan ikke få lyd ud af dem. Der er to udgange: en blå og en grøn, og jeg har forsøgt, at forbinde dem med selvsamme farver på computerens udgange, uden held. Jeg har kun ét han-han-stik ... kan problemet være, at begge udgange skal være forbundet med computerens?

Venlig hilsen Søren
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej, det er kun det grønne stik du behøver at bruge for at få lyd. Du forbinder det lysegrønne stik bag på computeren til det lysegrønne stik i skærmen (begge er af typen mini-jack).

Så skal du sørge for at der er skruet op for volumen på skærmen, der er typisk nogle knapper eller et rullehjul til formålet direkte på skærmen.

Hvis der stadig ingen lyd er, skal du skrue op for volumen på computeren (Her antager jeg at du har WinXP, da du ikke har skrevet noget om det):

Start -> Indstillinger -> Kontrol Pane l-> Lyde og lydenheder

Der kan du skrue på lydstyrken, samt sikre at der ikke er flueben i "Slå fra".

Hvis intet af dette hjælper, så skriv endelig igen.

Check min opskriftsside

Hej Allan

1000 tak for din lange beskrivelse. Jeg har desværre prøvet alt, hvad du foreslår, så skærmens lydfunktion er nok kaput. Eller er der andre muligheder?

vh søren
I øvrigt kommer der fin lyd ud, når jeg kobler computerens grønne udgang til stereoanlægget

Søren
Mit næste spørgsmål ville netop være om der var lyd når du brugte andre højttalere, og når du skriver at det virker fint ellers, så kan vi udelukke fejl mht. lydkort/drivere osv. Du skriver også at du har tilsluttet stereoanlægget til det grønne stik på computeren. (Så kan vi også udelukke en "død" udgang fra lydkortet i PC'en)

Altså er der to oplagte fejlmuligheder tilbage, enten er højttalerne i skærmen døde, eller også ligger problemet i noget så simpelt som et brud på dit mini-jack kabel eller i et af stikkene? Jeg har før set begge muligheder opstå, men det er desværre oftest selve højttalerne den er gal med...

Med andre ord synes jeg du skal prøve med et andet mini-jack kabel hvis du kan finde et billigt et sted, eller også må du nok regne med at højttalerne i din nye, brugte skærm er stået af.

Check min opskriftsside

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis