Udluftning af vandpumpe

Jeg har eget vandværk på gården, og af og til glemmer jeg at slukke vandet når jeg vander hestene ude, med det resultat at vandværket/brønden løber tør. Så slukker jeg for strømmen og skal så lufte ud og hælde vand på anlægget. Og så er spørgsmålet så. Skal strømmen være slukket mens jeg lufter pumpen ud? Jeg plejer at skiftevis hælde vand på tænde og slukke og lufte ud i alle mulige rækkefølger og lige pludselig tager pumpem vand og alt kører. Jeg skal lige sige at  min hydrofor er af ballontypen,-hvis det nu skulle have noget at sige.
Der må da være en mere "vandtæt" gøre det på.
Mvh
Helle på Møn

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Helle.

Jeg ved ikke så meget om hvordan du skal udlufte og spæde din pumpe, men jeg ved at du kunne undgå at komme i den situation hvis du får monteret en flyde kontakt nede i din brønd. Den vil automatisk afbryde strømmen til pumpen når vandet når et bestemt punkt i brønden, så vil du aldrig skulle rode med pumpeværket mere.

V.h.  Håndværkeren

Ellers kan du sætte en ventil med flyder i hestenes drikkekar. I stil med en ventil i et toilet.

Så holder den selv karret fyldt op, så burte brønden kunne følge med.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Det var da også en god ide Flemming, men Helle kan gøre det samtidig med at hun sætter en afbryderen i brønden.
Hej Helle..
Tror du bare skal fylde vand i , og så tænde for skidtet, det er lidt svært at sige hvor meget vand der skal i før pumpen virker som den skal, men tror ikke du kan "fylde for meget I"..

Mvh Jan J
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis