Udluftning af vandpumpe

Raknes
Raknes
535 4780
Jeg har eget vandværk på gården, og af og til glemmer jeg at slukke vandet når jeg vander hestene ude, med det resultat at vandværket/brønden løber tør. Så slukker jeg for strømmen og skal så lufte ud og hælde vand på anlægget. Og så er spørgsmålet så. Skal strømmen være slukket mens jeg lufter pumpen ud? Jeg plejer at skiftevis hælde vand på tænde og slukke og lufte ud i alle mulige rækkefølger og lige pludselig tager pumpem vand og alt kører. Jeg skal lige sige at  min hydrofor er af ballontypen,-hvis det nu skulle have noget at sige.
Der må da være en mere "vandtæt" gøre det på.
Mvh
Helle på Møn

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej Helle.

Jeg ved ikke så meget om hvordan du skal udlufte og spæde din pumpe, men jeg ved at du kunne undgå at komme i den situation hvis du får monteret en flyde kontakt nede i din brønd. Den vil automatisk afbryde strømmen til pumpen når vandet når et bestemt punkt i brønden, så vil du aldrig skulle rode med pumpeværket mere.

V.h.  Håndværkeren

Raknes
Raknes Trådstarter
535 4780
Hej håndværker,
Genial idé! Det vil jeg få lavet,-jeg er jo alligevel i gang med strøm og ledninger.
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

FWM
FWM
2694 7323
Ellers kan du sætte en ventil med flyder i hestenes drikkekar. I stil med en ventil i et toilet.

Så holder den selv karret fyldt op, så burte brønden kunne følge med.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Annonce
Annonce
Det var da også en god ide Flemming, men Helle kan gøre det samtidig med at hun sætter en afbryderen i brønden.
helja
helja
1135 8520
Hej Helle..
Tror du bare skal fylde vand i , og så tænde for skidtet, det er lidt svært at sige hvor meget vand der skal i før pumpen virker som den skal, men tror ikke du kan "fylde for meget I"..

Mvh Jan J
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Lignende indlæg

1. Skitse over vandværk
    Lav-Hus (17 svar)
  2. Hydrofor eller?
    Lav-Hus (8 svar)
  3. vandværk
    Lav-Hus (10 svar)
  4. Hydrofor
    Lav-Hus (7 svar)
  5. "håndbremsen" sidder fast
    Camping (13 svar)
  6. Det pibler med vand i min radiator
    Fyr og opvarmning (4 svar)
  7. Membranhydrofor udlufting/påfyldning af luft
    Fyr og opvarmning (20 svar)
  8. Sugeslange til husvandværk
    Lav-Hus (13 svar)
  9. Vandværk i brønd, frostfri ?
    Lav-Hus (18 svar)
  10. skiftende vandtryk fra egen boring
    Fyr og opvarmning (8 svar)

Populært lige nu

1. Støbning
    Lav-Hus (læst 236 gange)
  2. Hjælp, virker denne cirkulations pumpe
    Lav-Hus (læst 420 gange)
  3. Snefang
    Lav-Hus (læst 162 gange)
  4. Brændeovn
    Jura, reglementer og krav (læst 589 gange)
  5. Hjælp fra el kyndige
    Lav-Hus (læst 409 gange)
  6. Fyldninger i egetræsbordplade
    Om Lav-det-selv (læst 228 gange)
  7. Opvarmnings forvirring
    Fyr og opvarmning (læst 286 gange)
  8. Gulvvarme
    Fyr og opvarmning (læst 260 gange)
  9. Kan tagterrasse bære spabad?
    Lav-Hus (læst 1305 gange)
  10. Gulvvarme, men ikke varmt nok
    Fyr og opvarmning (læst 356 gange)

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Kort og godt

Lav-det-selv.dk (LDS) er Danmarks største samlingssted for boligejere og gør-det-selv folk. Hver måned besøges LDS over 600.000 gange, af folk der søger råd, vejledning og inspiration om alt fra boligforbedring til hobbyprojekter.

LDS er drevet af et stærkt fællesskab, hvor alle kan bidrage med viden og ideer.

Følg med