ingen ladelampe

Hej. Har en Opel Astra 1.4 fra 1993.
Nogen der ved hvad der er galt når ladelampen ikke lyser når der kun er tænding på?
Der er kommet nyt batteri og ny starter på, og alle ledninger og forbindelser er i orden. Der lades fint 14,4 volt, dog skal den lige have lidt gas ved opstart førend den begynder at lade.
Jeg har tjekket pæren, den er ok, og målt bag på instrumenteringen og fundet ud af at der er 12 volt på begge sider af ladelampen, både med og uden tænding. Der skulle vel helst kun være 12 volt på den ene side af pæren med tænding på??
Jeg har fulgt kobberet på printet fra pæren, og fundet en lille sort dims der forbinder til en anden kobbertråd.

Kan der være "brændt" noget af på selve instrumenteringen? F.eks såden en lille sort diode eller modstand eller hvad det nu er???
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Hej  

Start med at kontrollere stelbåndet fra generatoren til motorblokken er helt. kontroller derefter generatoren ved at tilslutte en prøvelampe (max 4 Watt ) på den tilslutning på generatoren der hedder D+61 den anden side af lampen tilsluttes til + på batteriet lampen skal lyse indtil du starter motoren så skal den slukke  - hvis den ikke gør det er generatorten defekt - grunden til at du måler + på begge sider når du måler i instrument er at du måler i gennem ladelampen - pil den ud og mål igen - der skal være + på den ene side når du har tændingen tilsluttet.Den anden side går ud til generatorens kl. D+61- du skal faktisk kunne få ladelampen i bilen til at tænde når du med tændingen tilsluttet - forbinder ledningen som sidder på D+61 til stel håber dette hjælper dig - ellers spørg igen.

Hilsen "autoelektrikkeren"  

  


"AUTOELEKTRIKEREN"
Som først beskrevet er alle forbindelser i orden. Da generatoren er helt ny, vil jeg ikke tro den fejler noget. (Jeg fik vidst skrevet starter istedet for generator i mit første indlæg) Der er strøm på den lille ledning til lade lampen, når motoren kører. Jeg vil lige prøve om lampen lyser når ledningen holdes på stel.
Der er 12 volt på begge sider af printet også når jeg piller pæren ud. Både med og uden tænding på.
Der må være et andet sted der er en fejl??
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis