Stævnrør..

Jeg har taget min gamle Kosør i af min jolle , og er ved at ta tilløb til at sætte en vp 2001 i.. har snakket med en gammel søulk.. der siger (der er fast stævnrør) at jeg ikke må sætte gummifødder på motor så.. da den kan ryste stævnrøret løs, men skal sætte motor i faste beslag..  er der nogen af jer der kan nikke genkendende til det råd??
MVH Hald
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har en stiv aksel fra gear til skrue, så går det ikke med gummiklodser, så skal der en hardyskive eller andet imellem. på min side under teknik, kan du på et af de sidste billeder, se det mellemstykke jeg har på ( husker ikke navnet )

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Nu er jeg ikke klog på både... endnu :) Men det giver vel sig selv at der skal noget imellem... Og det er en umiddelbar let opgave... en hardyskive eller et kadanled kan klare det... Derud over ville jeg til enhver tid foretrække at have en motor stående på gummiklodser... det må da tage enorme mængder støj og rystelser... Og et led på akslen må også tage en del rystelser
Opgaven er nok ihvertfald anderledes en du lige forestiller dig, da man jo ikke normalt udsætter et kardanled for tryk/træk. Såååååååååååååååh. let var det heller ikke.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hej
Hvis der bliver sat et fleksibelt leje og pakdåse indvendigt på stævnrøret, så kan jeg da ikke se hvorfor motoren ikke kan stå på gummiklodser. Hvis det nuværende stævnrør har et fast leje indvendigt, så må det vel kunne tages ud? Har aldrig arbejdet med stævnrør med indvendigt fast leje.
MVH Finn Gevind
Skrevet af lynæs den 17-12-2008 20:01
Opgaven er nok ihvertfald anderledes en du lige forestiller dig, da man jo ikke normalt udsætter et kardanled for tryk/træk. Såååååååååååååååh. let var det heller ikke.


Den er jeg med på... Men skal der et kadanled ind... så skal der alligevel monteres et leje på den ene af siderne af det i hvert fald... Det kunne man jo så lave som et trykleje?
Annonce
Så dur det

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
unset hvad... så kan man da KUN få en kæmpe fordel ud af at få motoren op på gummi... tanken om at den står fast får mine tanker over i retning af noget som en gammel Harley stivstel hvor man skulle efterspænde alt muligt når man har haft skidtet startet :S
det vil der nok kunne opstøves forskellige meninger om, og at sammenligne et rørstel i fri luft med et skrog med et godt fundament og vandpres udefra gi'r ikke rigtigt nogen mening.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
det er ikke sikkert... jeg har ingen erfaring... Men jeg roder da med motorer til dagligt og jeg ved de vibrerer :)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis