Nyt tag på garagen

Hej

Nu er der ingen vej udenom, jeg skal have nyt tag på garagen da vi lige nu har stålplader på som tag og det giver en hel masse kondens så det hele er fugtigt derude og værktøjet ruster.
Jeg har tænkt på trapez plader også for at få lidt lys ind i garagen, men skal det være nogle specielle nogen for at der ikke kommer kondens??? kan memlig se der er en masse forskellige.

Mvh. Brian
Hej Nu er der ingen vej udenom, jeg skal have nyt... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kan man ikke ligge de trapez plader på og så skrue en lille liste ovenpå dem og så ligge et nyt lag trapez plader ovenpå igen så man får noget luft imellem pladerne, så kommer der vel ikke kondens inde i garagen? eller vil det være en dum løsning?
Den bedste måde at få et tag uden problemer, er at fjerne de gamle plader, og så lægge Xfiner på, ( tykkelse af Xfiner bestemmer afstanden af spær eller lægter ) derefter lægges tagpap på, helst SBSpap, så holder det i mange år.

Hvis der ønskes lys ind, da skæres et hul, hvorefter der monteres en karm, og efter inddækning af karm monteres en ovnlys kuppel, de findes i forskellige mål.

 Hilsen inot
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis