PC 3200 RAM i PC2100 bundkort

Hej GDSér -

jeg har sat 2 GB PC 3200 RAM i min PC og det fungerer ok, da PC 3200 er bagudkompatibelt.

Bundkortet er nemlig kun beregnet til PC 2100 RAM. Jeg har en idé om, at jeg kan få en hurtigere hastighed ved at opgradere bundkortet.

Har I forslag til, hvad jeg kan gøre?

Mvh Øboen

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan godt give lidt at købe et nyt bundkort , men er spild af penge hvis der ellers ikke er problemer med det gamle , det er så lidt det giver i hastighed , at du dårligt kan mærke det ved alm brug
og køber du nyt bundkort , kommer der hurtigt andre ting til , hvor det gamle hardware ikke passer , så har du hurtigt betalt så meget at det er bedre at købe en ny maskine
Tak for svaret.

Du har ret - et nyt bundkort er ikke i spil.

Jeg tænkte mere på BIOS opdateringer, evt. overclocking etc.
der sker jo ikke noget ved at opdatere bios , men hjælper næsten helt sikkert ikke
og alt det fis med at overclocke , det giver kun meget lidt , og dem der gør det , er for det meste for at prale af en lidt hurtigere maskine ( den er det kun mest på papiret ) og så holder den ikke nær så lang tid , før den er slidt op
Du vil ikke opleve det helt store performance boost ved at skifte bundkort (Du vil måske endda næppe kunne mærke det!). Hvis du vil opnå et større boost skal du også skifte CPU og evt. grafikkort sammen med bundkortet. Hvilken CPU har du i idag? Så vil jeg langt bedre kunne give dig et bud på, om du kan overclocke CPU'en.

Ang. overclocking:
Det er forkert at sige at overclocking nærmest ingenting giver. Det svarer til at sige at der ingen forskel er på en 2.0 GHz CPU og en 2.5 GHz CPU. Det er muligt at ikke alle har brug for de ekstra MHz, men jeg har tit sparet 1000,- ved at købe en lidt mindre CPU og så overclocke den så den performede som en hurtigere CPU. (Det må da lige være i LDS-ånden...)
Samtlige af mine stationære PC'er indenfor de sidste 12 år har været overclocket (vi snakker nok ca. 10 forskellige PC'er), og jeg har endnu ikke oplevet en der ikke kunne "holde til det". Det vigtigste man skal sikre sig er at have tilstrækkelig med køling... jovist, så kan den måske kun holde i 10 år i stedet for 15, so what. Der er kun få idag der bruger samme PC i mere end 5-6 år.

Check min opskriftsside

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis