Hjælp til bund i gnaver bur

Jeg er igang med at bygge et bur til mine 2 rotter! Jeg er kommet fobi sider og loft, men mangler nu ideer til hvordan jeg kan lave en bund der er let at gøre ren! Alm træ er ikke en god ide, da urinen vil trænge igennem! Jeg har selv tænkt på at lave en bund af glasfiber! HAr du nogle erfaringer inden for dette? Eller andre ideer så skriv til mig!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Syrefri stål?

Minder om rustfritstål, men modstår selv hårde kemikalier o.lign. og kan hverken ruste eller forgå.

- JørgenE

Mvh. JørgenE
Se; jeg synes nu nok at du har angrebet opgaven lidt bagvendt. Jeg har haft masser af rotter til foder-opdræt (til mine større krybdyr) og jeg ved hvor rædselsfuldt disse dyr lugter efter ganske få timer. Derfor må du simpelthen have en solid plastikbakke i bunden; en bakke du lige kan tage ud og rengøre. Havde du skaffet den først, havde det været let at bygge buret op omkring denne. Du skal i hvert fald sørge for at bunden kan tages ud og rengøres, ellers må du leve med denne forfærdelige stank af rotter!?! I det hele taget bør du holde dig langt, langt væk fra alt træværk, der netop opsuger stanken og snavset fra dyrene, og forøvrigt også bliver grimt. Hertil kommer at dyrene kan gnave sig igennem træet. Du skriver ikke hvad du har bygget sider og loft af, men hvis du har brugt træ - hvilket jeg bestemt ikke håber for dig - så sørg for en ordentlig forsegling af træet! Men du har vel for pokker bygget i metal-net; det eneste der duer. Der skal jo meget, meget (meget, meget, meget) udluftning til disse stinkere.

Må jeg anbefale en anden gnaverart end rotter og mus, som begge stinker markant efter få timer! Hamsteren er skide morsom, nysgerrig og frem for alt renlig; den lugter meget lidt. Den skider og tisser i det hjørne den har udvalgt til toilet, og letter derved den daglige rengøring.

------------------
Venligst

Thye

<p>Venligst<br /> <br /> <br /> Thye</p>
Man kan få nogle bure med en hævet bund..
Hvor der så er en plastbakke nedenunder, der er lige til at tage ud.. Jeg ved ikke hvor gode de er...

------------------
Kris Henriksen
elektronikmekaniker
www.civicklub.dk

Kris Henriksen
elektronikmekaniker og IT-Supporter ved Forsvaret
http://www.fotograf3n.dk
Min mand har selv bygget vores rottebur og bunden er træ som er malet hvid og derefter har fået vandbaseret lak.
Man kan da se at bunden er lidt nusset her efter 5 måneders brug men den lugter ikke. Når jeg gør rent vasker jeg bunden med rodalon og desuden har mine rotter et plastik toilet ( lidt som en kattebakke) som de altid laver og tisser i , så det lugter altså ikke ret meget.

Hilsen Christina

/Lars
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også