DAB bilradio

Jeg har (ved et uheld) hældt en halv kop te i min bilradio, og er derfor på jagt efter en ny. Så derfor har jeg et par spørgsmål: Hvor dælen køber man sådan en? Det lyder som et dumt spørgsmål, men Elecktric City har ikke nogen, de siger at T.Hansen har taget hele markedet. T.Hansen har 12 som ligner hinanden, og som alle er meget grimme. Og på spørgsmålet om DAB, fik jeg at vide at det ikke var noget de var interesseret i. Så hvor kan man se og prøve et ordentlig udvalg af DAB radioer?

Green

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb det på ebay.de Der er penge at spare
Jeg ved godt at de kan få dem billigt på nettet. Hvor kan man se dem og røre ved dem og mærke om det er billigt plastik eller lidt dyre plastik.

Og hvordan er det med DAB modtagelsen ude på landevejene?

Green

Hos en Blaupunkt forhandler må du se,røre og høre de forskellige radio modeller.

René

Hej

Afhængig af hvilken antennetype du vælger til DAB er dækningen varierende - jeg har selv en rudeantenne fra Blaupunkt og den er ok - I sommer var vi i Tyskland og der er dækningen fin - find et Bosch Carservice - de har mange af radioerne på lager og der kan du både se,høre og røre

Hilsen Polobjørn  


"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce
Købet af en bilradio er godtnok specielt.
Har tjekket flere SMC forhandlere, og selv om de er officielle Blaupunktforhandlere og har store og flotte showrooms, så har de 2 eller 3 radioer monteret i en MDFplade bagerst i "reservedele" og absolut ingen DABradioer - Det er der jo ingen der bruger... som de siger. Når man så fortæller dem at de selv sælger en DKpakke med DAB som ekstraudstyr til de nye biler i showroomet, trækker de bare på skulderne, og henviser til Blaupunkts hjemmeside. Den kunne jeg jp egentlig lige så godt se derhjemme.

Bosh servicecenter havde 1 radio. Da jeg spurgte om den havde DAB pakkede han den ud og kiggede på bagsiden, og fortalte mig at den havde 2 stik bagpå... Så serviceniveuet er højt, men fagkundskaben er ikke lige det de sælger på...

På nettet herhjemme finder jeg så ud af at Blaupunkt har to modeller med DAB Nashville 35 og 47. Det er ikke muligt at finde en sammenligning af de to radioer, eller finde ud af hvad forskellen er. De fleste af af de butikker som Kelko eller Pricerunner foreslår har ikke e-mærke, eller de har et falskt mærke, og kan kun købes ved en bankoverførsel. Ikke særligt betryggende - slet ikke når man så slår dem op og finder ud af at de er i betalingsstansning, eller der er en masse advarsler om netop dette firma.

Så alt i alt - en branche der ikke tager sig selv eller kunderne seriøst


Green

hej
kan godt se dit problem. virker som om dab radioer til biler dødt markede. kan huske for 4 år siden købte jeg en pioneer radio med mulighed for dab hvis man købte en box ved siden af. nu har jeg kikket på de modeler man kan få i dag og ingen af dem er med dab. så enten er der bare bleven solgt for lidt også har de valgt og ligge krafterne et andet sted.
men har da lige søgt lidt. jvc laver også en model med dab. ellers har jeg ikke kunne finde ret meget andet. kan dog anbefalde en seriøs butik som du trygt kan handle med. www.carsound.dk har selv brugt dem flere gange til ful tilfredshed.
hvis du kan leve uden dab kan jeg komme med et par eksemper på et par gode radioer. arbejder som tekniker på et autoværksted og har solgt rigtig mange radioer. men ikke en eneste dab radio

 do it youselv

Er selv ved at gå fra DAB, og i stedet satse på en Alpine X001 eller X100. så musikken kommer fra I-poden

Green

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis